سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادعای برخی رسانه‌های خارجی را درباره افزایش میزان تبدیل اورانیوم غنی شده به صفحه سوخت رآکتور تهران را تکذیب کرد و گفت: روند تولید صفحه سوخت بدون تغییر ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۶۵۴۲

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+ 5 درباره نحوه بازرسی‌ها افزود: بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران همچون گذشته به صورت ماهانه انجام خواهد شد.

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی درباره بحث تحقیق و توسعه برنامه هسته‌ای ایران در طول زمان تمدید تصریح کرد: در بحث توسعه و تحقیق محدودیتی نداریم و این امر براساس روال عادی دنبال می‌شود.

کمالوندی تاکید کرد: بحث تحقیق و توسعه، غنی‌سازی و نیروگاه‌های هسته‌ای به روال سابق و به طور طبیعی دنبال خواهد شد و با هیچ محدودیتی در این زمینه مواجه نیستیم.

سخـــنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: شرایط تمدید مذاکرات هسته‌ای تا اول جولای 2015 همانند تمدید مذاکرات دوره گذشته بوده و تعهد جدیدی به آن اضافه نشده است.

تکذیب خودداری‌ از آزمایش سانتریفیوژهای جدید

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس مبنی بر این‌که نمایندگان اوباما با ادعای امتیازگیری از ایران به کنگره می‌روند، به ایرنا گفت: میزان و نوع بازرسی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، روند معمول خود را دارد و همچون گذشته ادامه می‌یابد.

او اضافه کرد: تبدیل اکسید به صفحات سوخت نیز طبق برنامه‌های موردنظر و از پیش طراحی شده سازمان انرژی اتمی کشورمان انجام می‌شود و حتی میزان آن در ماه‌های آینده کمتر از ماه‌های گذشته خواهد بود.

این منبع همچنین درباره برخی ادعاها مبنی بر خودداری‌ ایران از آزمایش سانتریفیوژهای جدید گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و تحقیق و توسعه غنی‌سازی در سازمان انرژی اتمی روال جاری و طبیعی خود را طی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها