جام جم ورزشی: برتری خفیف استقلال باعث نجات قلعه نویی از فشارها و بحران احتمالی شد.
کد خبر: ۷۴۵۹۱۹
دو اشتباه بزرگ قلعه نویی در نقل و انتقالات

بحران نسبی استقلال که با برتری مقابل راه‌آهن اندکی به فراموشی رفته بیش از آنکه حاصل ناآمادگی ملی‌پوشان باشد که امیر قلعه‌نویی از ابتدای فصل بارها به آن اشاره کرد، محصول اشتباه‌های او در نقل و انتقالات پیش فصل است.

امیر قلعه‌نویی هیچ‌گاه به توصیه‌هایی که در راستای جذب یک مدافع میانی شد توجهی نداشت و بی‌توجه به استانداردها تیمش را با ۳ مدافع مرکزی راهی لیگ چهاردهم کرد در حالی که باید یک مدافع میانی دیگر می‌خرید. اوج فاجعه آنجا بود که امیر قلعه‌نویی تنها بازیکنی که می‌توانست خلأ مدافعان میانی را در صورت مصدومیت یا محرومیت پر کند نیز در لیست فروش قرار داد.

امیر قلعه‌نویی که از وقتی دوباره سکان هدایت استقلال را برعهده گرفت علاقه چندانی به حفظ ساموئل نداشت سرانجام در فصل چهاردهم نام این بازیکن را در لیست خروج قرار داد تا تنها مهره‌ای که می‌توانست غیبت مدافعان مرکزی را جبران کند به پیکان برود. استقلال در همه روزهایی که صادقی و عمران‌زاده محروم بودند به شدت ضعف در این ناحیه را احساس می‌کرد و حتی وقتی این دو به ترکیب بازگشتند نیز به دلیل نداشتن تمرینات بدنی مناسب و دور بودن از شرایط جسمانی ایده‌آل، استحکام به خط دفاع استقلال بازنگشت در حالی که ساموئل می‌توانست عنصر قابل اطمینانی در خط دفاع باشد.

اکنون اگر می‌بینیم استقلال با صدر جدول فاصله دارد، یکی از دلایلش همین خط دفاع است؛ خط دفاعی که به دلایل گوناگون تاکنون نتوانسته اطمینان‌بخش باشد و دروازه‌بانی که به خوبی به این ضعف یاری رسانده است. در تمام بازی‌هایی که پشت سر گذاشتیم محسن فروزان را هرگز دروازه‌بانی دلخواه انتظار و نیاز استقلال نیافته‌ایم. فروزان پی‌درپی اشتباه می‌کند تا بیشتر باور کنیم که حذف نام مهدی رحمتی از استقلال تا چه اندازه گران تمام شده است. مهدی رحمتی اگرچه در پیکان، هفته‌ها شرایط مطلوبی را تجربه نکرد و به دلیل ضعف کلی این تیم برای رهایی از قعر می‌جنگید اما دروازه‌بانی بود که با نیمی از آمادگی‌اش می‌توانست استقلال را در این نقطه به آرامش بیشتر برساند. اختلاف میان او و امیر قلعه‌نویی اما در نهایت ضربه مهلک و جبران‌ناپذیری به استقلال وارد ساخت؛ به‌گونه‌ای که هیچ کس نمی‌داند سرنوشت این تیم با دروازه‌بان بی‌تجربه‌ای همچون فروزان در نیم‌فصل دوم به کجا می‌رسد. استقلال هر اندازه خود را در خطوط سه‌گانه تقویت کند اما در پست دروازه‌بانی با علامت سوال بزرگی روبه‌رو است.

اشاره به دو اشتباه بزرگ امیر قلعه‌نویی در فصل نقل و انتقالات لیگ چهاردهم بهانه‌ای برای طرح سوالی تازه است: «آیا اشتباه‌های پیش فصل دوباره تکرارمی‌شود؟»

پاسخ را روشن یافته‌ایم. استقلال که در حال از دست دادن آندو است، استقلال که نمی‌تواند مشکلات مالی بازیکنان بزرگش را از میان ببرد و بیک‌زاده را هم ناراضی می‌بیند؛ همان سرنوشتی را پیش رو دارد که داشت. دیروز مهدی رحمتی و ساموئل دو عنصر اصلی خط دفاع از این تیم جدا شدند و حالا نوبت به تیموریان و بیک‌زاده رسیده است؛ بازیکنانی که هر یک در پست خود جزو بهترین‌های ایران و آسیا به شمار می‌روند. البته در جدایی این بازیکنان فقط امیر قلعه‌نویی مقصر نیست و باید بی پولی و رفتارهای برخی لیدرها را نیز موثر دانست.(ایران ورزشی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها