جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش‌ ۵۰ درصدی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۶
آتش‌سوزی در جنگل‌های استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار جام جم در سمنان ابوالقاسم رحیمی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 15 فقره آتش‌سوزی از ابتدای امسال در استان سمنان داشته‌ایم.

وی افزود: در مقایسه با هشت‌ماهه اول سال گذشته و با توجه به خشک‌سالی سال جاری آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان سمنان به‌شدت کاهش داشته است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کاهش حجم آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان در مقایسه با سال گذشته ، تصریح کرد: هیچ آتش‌سوزی تاکنون در مراتع شهرستان‌های سمنان، سرخه، گرمسار و آرادان رخ نداده است.

رحیمی بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست امسال 15 فقره آتش‌سوزی درسطح 26.5 هکتار از اراضی، مراتع و جنگل‌های استان شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 26 فقره حریق و در سطح 51.5 هکتار بوده است.

وی برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های استان را یکی از عوامل کاهش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این جلسات سبب شده که موارد توجیهی در کنترل حریق منعکس‌شده و با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه در زمان وقوع حریق در جهت کاهش و کنترل آن سریعاً عمل شود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل کاهنده آتش‌سوزی‌ها در مراتع استان اطلاع‌رسانی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توجیه مردم بود که پذیرفتند این مراتع و جنگل‌ها از آن خودشان است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی بین مردم سبب شده ‌تا مردم درصدد آتش روشن نکردن و همچنین اطمینان از خاموش شدن آتش در مراتع و جنگل‌ها برآمدند که این امر کمک شایانی در کاهش حریق در مراتع و جنگل‌های استان داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها