باند جاعلان حرفه ای منهدم شد

کلاهبرداری با وکالتنامه جعلی

دو کلاهبردار که نقشه فروش کارت‌های جعلی امدادخودرو را در زندان طراحی کرده بودند، پس از کلاهبرداری گسترده شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۵۸۲۵
نقشه کلاهبرداری از رانندگان در زندان طراحی شد

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته راننده‌ای با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: چند روز پیش مرد ناشناسی با خانه‌ام تماس گرفت و مدعی شد، نماینده یکی از شرکت‌های امدادرسان جاده‌ای است و باید کارت‌هایی که شرکت در رابطه با امداد جاده‌ای صادر کرده تهیه کنم تا مجبور به پرداخت جریمه نشوم.

وی اضافه کرد: با تهدیدهای آن مرد بناچار 89 هزارتومان را به حساب عابر بانکی که داده بود، واریز کردم وروز بعد از طریق پیک موتوری کارت امدادجاده‌ای را دریافت کردم. به رفتار مرد تماس گیرنده ظنین شده بودم؛ بنابراین با دفترآن شرکت تماس گرفتم که متوجه شدم چنین مرکزی وجود ندارد و آنجا یک مغازه خواربار فروشی بوده و کارتی که به من فروخته جعلی است. با پی بردن به شیادی این مرد تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که افراد دیگری نیزبا حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با افزایش شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که هفته گذشته ماموران، پیک موتوری‌ای که قصد داشت کارت امداد جاده‌ای جعلی را به خریداری تحویل دهد دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و گفت: از جعلی بودن کارت‌ها بی خبر بودم. مردی با پیک موتوری که کار می‌کردم تماس می‌گرفت و از ما می‌خواست تابسته‌هایی را در اختیار مشتریان قرار دهیم . به غیر از من پیک‌های دیگری نیز با آن مرد کار می‌کردند و همگی از ماجرا بی خبر بوده و فقط کرایه می‌گرفتیم.

با اطلاعاتی که پیک موتوری در اختیار پلیس قرارداد، چهره‌نگاری رایانه‌ای متهم کلاهبردار انجام و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. سرانجام سه روز پیش ماموران او را دستگیر کردندکه در بازرسی از مخفیگاه متهم انواع کارت‌‌های امدادرسانی جاده‌ای متعلق به انواع خودروها همراه تعدادی مدارک هویتی که همگی جعلی بودند، کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی گفت: مدتی پیش به اتهام کلاهبرداری دوره محکومیتم را در زندان سپری می‌کردم که با مرد کلاهبرداری آشنا شدم و در زندان نقشه کلاهبرداری‌های جدید را طراحی کردیم. چند ماه پیش که از زندان آزاد شدیم،کارت‌های امدادرسانی جاده‌ای را جعل کردیم و در تماس با خانه‌های مردم آنها را تهدید می‌کردیم اگراین کارت‌ها را از ما خریداری نکنند باید جریمه پرداخت کنند. فعالیت‌هایمان را در شهرهای استان گلستان انجام دادیم و با این ترفند مبالغی به دست آوردیم.

با اعتراف متهم، همدستش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیرشد.

با صدور قرار قانونی برای این دو کلاهبردار آنها روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها