یک مبلغ و مفتی سعودی، لعن یزید بن معاویه را تا روز قیامت به سبب جنایاتی که در حق مردم مدینه منوره (پس از شهادت مظلومانه امام حسین و یاران باوفایش) مرتکب شد، جایز دانست.
کد خبر: ۷۴۵۳۹۵
لعن یزید بن معاویه تا روز قیامت واجب است

سعد الدریهم، مبلغ وهابی در توئیتی که در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر قرار داد، نوشت: یزید بن معاویه به سبب اقدام زشت و قبیحش علیه مردم مدینه، مستحق لعن و نفرین است و لعن و نفرین بر یزید، باید همانند گذشتگان، به سنتی برای نسل حاضر و آینده تبدیل شود.

این مبلغ سعودی در ضرورت لعن یزید و عاملان کشتار مردم مدینه افزود مسلم بن عقبه (عامل جنایت هولناک کشتار مردم مدینه به دستور یزید) لحظه احتضار گفته بود:«من بعد از شهادت به لا اله الا الله و محمد رسول الله هیچ کاری که محبوبتر باشد نزد من از کشتار مردم مدینه نکرده‏ ام و به هیچ کاری بیشتر از این کارم برای آخرتم امیدوار نیستم» که این حرفها فریبنده است.

این توئیت مبلغ سعودی با واکنش های ضد و نقیضی میان کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

خاطر نشان می شود مسلم بن عقبه، یکی از سرداران یزید بن معاویه بود. در سال شصت و سوم ه.ق، یزید یکی از سرداران سفاک خود به نام «مسلم بن عقبه» را با پنج هزار سرباز به سوی مدینه گسیل داشت تا قیام مردم مدینه را سرکوب کند.

مورخین می ‏نویسند: آنان با اسب و سلاح و کفش، وارد حرم پیامبر(ص) شدند و مسجد پیامبر را آلوده کردند و بیش از هزار نفر از صحابه‏ پیامبر قتل‏ عام شدند، به طوری که از «بدریون» کسی زنده نماند.

یزید به مسلم بن عقبه فرمانده‏ی نیروهایش دستور داده بود، که پس از پیروزی بر مدینه سه روز جان و مال و ناموس مردم بر تو و سربازانت حلال است. یزید پس از قتل‏ عام مردم مدینه و غارت و ویران کردن شهر، باز به مسلم بن عقبه فرمان داد تا با نیروهای خود به طرف مکه حرکت کند و آن شهر را نیز همچون مدینه، قتل ‏عام و ویران کند اما خداوند او را مهلت نداد و در بین راه مدینه و مکه در جایی به نام «قدید» مرض سختی گرفت و با آن نیز به هلاکت رسید. تاریخ به دلیل جنایات فجیع این شخص، نامش را از «مسلم» به «مسرف یا مجرم» تغییر داد.

وی پس از جنایات هولناک حره از یزید دستور یافت که پس از سرکوب مردم مدینه و غارت آنها، به مکه یورش ببرد و جنایات خود را در آن شهر تکرار کند، اما وی که پیرمردی مریض بود در میان راه به درک واصل شد. او قبل از مرگ خود گفت: خدایا من بعد از شهادت به لا اله الا الله و محمد رسول الله هیچ کاری که محبوبتر باشد نزد من از کشتار مردم مدینه نکرده ‏ام، و به هیچ کاری بیشتر از این کارم برای آخرتم امیدوار نیستم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها