جام جم ورزشی: حدود یک ماه دیگر دوازدهمین دوره جام ملت های آسیا آغاز می شود، اما انتشار خبرهای غیر رسمی به نقل از کارلوس کی روش ، نگرانی ها در باره این مسابقات و ناکامی تیم ملی را در استرالیا افزایش داد.
کد خبر: ۷۴۵۳۴۸
مشکلات مالی؛ بهانه جدید یا دغدغه کی روش

سال 1976 آخرین باری بود که ایران قهرمان آسیا شد؛ یعنی 39 سال قبل وانتظارعلاقه مندان به فوتبال برای تکراراین قهرمانی به سرآمده است.

درآستانه آغاز جام ملت های آسیا، کی روش ازکمبود پول نالیده است.سرمربی پرتغالی گفته است:' آبرویم در خطر است. من ضرر کنم، شما هم ضرر می کنید. بیشتر از خودم نگران فوتبال ملی شما هستم.'

مشخص نیست منظور کی روش از کمبود پول و آبروی فوتبال ایران چیست؟،تیم ملی طبق برنامه های خود وی اردوها را برگزار کرده و یا برگزار می کند و بازی های دوستانه نیز در جریان است و چیزی از رقبا کم نداشته و ندارد. ضمن اینکه بیشتر از همه خود کی روش با این شرایط تیم ملی آشنا بوده و هست.

اردوی تیم ملی در پرتغال یکی ازبرنامه های مورد نظر کی روش بود. این اردو در روزهایی که فیفا برای برگزاری مسابقات ملی تعیین کرده است، برگزار شد اما ایران به جای رویارویی با تیم های ملی دیگر، با تیم های باشگاهی پرتغال بازی کرد که در آن زمان هیچ ملی پوشی دراختیار نداشتند و طبیعتابازی کردن با آنها، طبق نظر کی روش صورت گرفت.

اردوی آفریقای جنوبی نیز قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود و تیم ملی قبل از آن دیداری با کره جنوبی داشته و بعد از آن نیز قرار است دیدار دوستانه ای با تیم ملی فلسطین داشته باشد که اوایل هفته جاری به عنوان بهترین تیم آسیا انتخاب شد.

این در حالی است که به گفته علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال برخی تیم های دیگر آسیایی برای برگزاری مسابقه تدارکاتی با ایران درخواست داده اند، اما کی روش با آنها موافق نبوده است. این مخالفت کی روش نیز عجیب به نظر می رسد زیرا ایران در جام ملت های آسیا قرار است با تیم های آسیایی بازی کند، بنابراین بهترین حریفان تدارکاتی پیش از این رقابت ها طبیعتا تیم های آسیایی هستند.

با این شرایط مشخص نیست سرمربی تیم ملی نگران کمبودبودجه برای اجرای کدام بخش از برنامه های خود است.کی روش درچند سال حضور بر روی نیمکت ایران، همواره پرتغال زادگاه خود و آفریقای جنوبی کشوری که پیش از این سرمربیگری آن را بر عهده داشت را برای برگزاری اردوهای تدارکاتی در نظر گرفته و بسیاری از این برنامه ها نیز طبق نظر او پیش رفته است.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این شرایط مشکلات ارزی و مالی چکار باید برای تیم ملی می کردند که نکرده اند؟.

شاید کی روش بیشتر نگران قرارداد خود باشد که یکی از گرانترین قراردادهای مربیان فوتبال در جهان به شمار می رود، تا نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام ملت های آسیا. به خصوص اینکه براساس قرارداد با فدراسیون فوتبال، در صورت نتایج ضعیف تیم ملی در این مسابقات، فدراسیون می تواند به این قرارداد پایان دهد.

صبحت های کی روش با توجه به نوع بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی و وضعیت حریفان به نظر می رسد ناشی از نگرانی ها در باره نتایج دیدارهای ایران در استرالیا و توجیه این نتایج در صورت ناکامی باشد، اقدامی که به نظر می رسد کی روش هوشیار باکمک گرفتن از ارتباطات رسانه ای خود آن را آغاز کرده است.

(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها