معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تامین داروهای سرطانی 8هزار میلیارد ریال برای دولت بار مالی دارد، از افزایش پوشش بیمه‌ای این داروها خبر داد و گفت: پزشکان موظف هستند اقلام گرانقیمت را تنها بر اساس پروتکل ابلاغی تجویز کنند.
کد خبر: ۷۴۵۰۱۰
بار مالی 800 میلیارد تومانی دولت برای تامین داروهای سرطان

اکبر عبدالهی، درباره داروهای گران قیمت سرطانی اظهار کرد: داروهای این بیماران به سه دسته تقسیم می‌شوندکه دسته اول که در حال حاضر 80 تا 90 درصد داروهای سرطانی را تشکیل می‎دهد، به طوری که می‌توان گفت دراین گروه دارویی 112 قلم دارو برآورد شده که بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال بار مالی دارد، این در حالی است که 26 قلم دیگر که گرانقیمت هستند نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال هزینه اقتصادی برای دولت در بر دارد.

وی با بیان این مطلب که دسته دوم ازداروهای سرطانی ازجمله مواردی است که سودجویان به آن نفوذ کرده‌اند، گفت: این دسته از داروهای گرانقیمت حتی در کشورهای پیشرفته دنیا نیز تحت پوشش قرار نگرفته اند.
عبدالهی بااشاره به اینکه اگر این گروه از داروها تحت پوشش بیمه باشد، بیماران تنها 15 درصد هزینه آن را پرداخت خواهند کرد، افزود: در واقع اگر فردی تحت پوشش بیمه نباشد هم فقط باید 30درصد قیمت دارو را پرداخت کنند.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو در خاتمه با بیان این مطلب که داروهای پروتکلی گرانقیمت هستند، تصریح کرد: این طرح در تمامی مراکز شیمی درمانی دولتی برای بیماران سرپایی و بستری اجرا می‌شود و پزشکان موظف هستند بر اساس پروتکل ابلاغی عمل کنند. ( میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها