پس از چند هفته حرف و حدیث‌ در مورد آخرین محصول نوکیا، این شرکت بالاخره تصمیم گرفت از محتویات جعبه سیاه مرموزش پرده‌برداری کند.
کد خبر: ۷۴۴۸۴۳
رستاخیز نوکیا با تبلت N1

پس از چند هفته حرف و حدیث‌ در مورد آخرین محصول نوکیا، این شرکت بالاخره تصمیم گرفت از محتویات جعبه سیاه مرموزش پرده‌برداری کند.

این شرکت فنلاندی پس از این که بخش موبایل خود را به‌صورت کامل به مایکروسافت واگذار کرد و حتی نامش از گوشی‌های نوکیا حذف شد، در آخرین کنفرانس خود در فنلاند با نام slush از جدیدترین محصول خود که یک تبلت 9.7 اینچی با نام N1 است، رونمایی کرد. این تبلت اندرویدی ظاهری کاملا شبیه محصولات اپل دارد و با بدنه‌ای آلومینیومی، لبه‌هایی گرد، دوربین عقب و یک خروجی مینی یو.‌اس.‌بی در زیر، ترکیبی از آیفون ۶ و آیپد مینی را برای کاربران `تداعی می‌کند.

ضخامت این محصول 9.6 میلی‌متر است و ۳۱۸ گرم وزن دارد، همچنین صفحه نمایش آن تصویر ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسلی را به نمایش می‌گذارد. یک پردازنده اینتل Atom Z3580 قلب این دستگاه را تشکیل داده‌ و دو گیگابیت رم این دستگاه، آن را به یک تبلت متوسط رو به بالا تبدیل کرده‌است.

نوکیا تصمیم دارد این محصول را از آغاز سال جدید میلادی ابتدا در چین و سپس کشورهای اروپایی عرضه کند. هنوز قیمت مشخصی برای این محصول تعیین نشده‌، اما به نظر می‌رسد نوکیا چندان به دنبال اهداف تجاری و پولساز نبوده و این فقط آزمایشی برای این شرکت است تا بتواند خود را راحت‌تر آماده کوچ به اندروید کند. البته در روزهای آینده باید شاهد اظهارنظرهای زیادی در مورد این محصول از جمله شرکت اپل به‌دلیل کپی‌کاری از محصولاتش باشیم.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها