برای پیشگیری از بیماریها

دولت آمریکا از مردان خواست ختنه کنند

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: هم‌اکنون اپیدمی گسترده‌ای از بیماری ایدز در کشور نداریم، زیرا اپیدمی به زمانی گفته می‌شود که سطح شیوع بیماری به یک درصد برسد.
کد خبر: ۷۴۴۸۱۶

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر سیاری افزود: هم‌اکنون حدود 0.15 درصد جمعیت 15 تا 60 سال کشور به ایدز مبتلا هستند، البته میزان شیوع این بیماری در برخی گروه‌ها بالاتر است. به عنوان مثال میزان شیوع این بیماری در معتادان تزریقی 15 درصد و در زنان با رفتارهای پرخطر 4.5 درصد است.

وی عنوان کرد: تمام آژانس‌های بین‌المللی به مبحث کنترل ایدز کمک می‌کنند. ایران نیز تاکنون سه برنامه را در این زمینه اجرا کرده و برنامه چهارم کنترل کشوری ایدز نیز در دست تدوین است.

سیاری با بیان این‌که 78 میلیون نفر در دنیا به ایدز مبتلا هستند، تاکید کرد: در سال 2013 و در بررسی‌های جهانی مشخص شد که 38 درصد میزان موارد جدید ابتلا به ایدز کاهش یافته است. 58 درصد کاهش موارد ابتلای جدید در کودکان و 35 درصد کاهش مرگ‌ومیر بوده است. دسترسی به درمان نیز 40 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در منطقه و از جمله کشور ما وجود دارد، آن است که متاسفانه با آهنگ جهانی حرکت نکرده‌ایم. به این معنا که میزان ابتلا به این بیماری سیر صعودی دارد و این موضوع نشان می‌دهد که بسیار عقب هستیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین روش انتقال ایدز از مادر به کودک را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در دنیا تلاش بر آن است که انتقال از این روش را به صفر رساند. آمار این موضوع در جامعه ما نیز زیاد نیست، اما باید در این زمینه تلاش کنیم. به همین دلیل برنامه مراقبت از مادران باردار در 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شده است و بزودی به تمام دانشگاه‌ها گسترش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها