آیا تا به‌ حال چیزی در مورد رژیم غذایی افسانه‌ای گریپ فروت شنیده‌اید؟ گریپ فروت میوه‌ای است که اگرچه امروز جایگاه چندانی در برنامه غذایی اغلب خانواده‌ها ندارد اما با خواص اعجاب‌آورش نقش مهمی در سلامتی افراد بازی می‌کند.
کد خبر: ۷۴۴۴۴۲
گریپ‌فروت بخورید و سریع لاغر شوید

جام جم سرا: به نقل از medicaldail، آخرین تحقیقات دانشمندان مورد جدیدی به لیست بلندبالای خواص این میوه اضافه کرده است. بر این اساس نوشیدن آب گریپ‌فروت بدون پالپ در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

محققان در آزمایشی، موش‌ها را به دودسته تقسیم کردند، دسته‌ای که آب گریپ‌فروت بدون پالپ و صاف‌شده می‌خوردند و دسته‌ای که تنها آب می‌نوشیدند. یافته‌ها حاکی از آن بود که پس از 100 روز، موش‌های گروه اول که رژیم غذایی پرچربی داشتند در اثر نوشیدن آب گریپ‌فروت نه‌تنها 18 درصد کاهش وزن داشتند بلکه 13 تا 17 درصد نیز میزان گلوکز خون آن‌ها کاهش هم‌چنین میزان انسولین بدن آن‌ها نسبت به گذشته سه واحد کمتر شد. آنچه باعث می‌شود گریپ‌فروت چنین تأثیری بر کاهش وزن، گلوکز و قند داشته باشد وجود ترکیبی به نام نارینگین در آن است.

دانشمندان عقیده دارند اثر این ترکیب که در برخی مرکبات از جمله پرتقال و گریپ‌فروت موجود است، مانند داروی متفورمین است؛ دارویی که اغلب برای بیماران دیابتی تجویز می‌شود. این بدان معناست که ترکیبات طبیعی در صورت استفاده صحیح می‌توانند جایگزین داروهای شیمیایی شوند، چنین امکانی بیمار را از عوارض جانبی دارویی که مصرف می‌کند دورنگه می‌دارد. بنابراین گریپ‌فروت نه‌تنها در کاهش وزن شما مؤثر است بلکه خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد. (سلامانه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بوداغیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
با سلام : افرادی كه داروی فشار خون مصرف می كنند قبل از استفاده از این میوه بهتر است با دكتر خود مشورت كنند
همكار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
گریپ فوروت برای بیماران سرطان خون مناسب نیست سلولهای سرطانی را افزایش می دهد
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
این میوه برای گاستریت معده و زخم میوه خوب نیست
ایرانی
Denmark
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
۰
۰
دوستان هشدار
مصرف گریپ فروت باید 6 ساعت پیش یا پس از مصرف دارو باشد چرا كه چرخه دارو را به هم زده و سطح داروی مصرفی در بدن پایین نمی آید. افزایش سطح دارو در بدن به ویژه پس از مصرف دوز بعدی دارو می تواند در بعضی موارد بسیار خطرناك باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها