یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با اشاره به این‌که یکی از راه‌های جوان‌سازی صورت، برگرداندن این حجم از دست‌ رفته به وسیله مواد دارای تائیدیه است، اظهار کرد: البته فردی که می‌خواهد از این مواد برای جوان‌سازی پوست خود استفاده کند، باید تحت معاینات چشم قرار بگیرد تا دچار عوارض بینایی پس از تزریق نشود.‌
کد خبر: ۷۴۴۳۰۹

دکتر محسن بهمنی کشکولی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: از سوی دیگر هر ماده‌ای را برای جوان‌سازی صورت نمی‌توان استفاده کرد. در حال حاضر، مواد مورد تائید برای تزریق شامل هیالورونیک اسید و چربی‌های بدن می‌شود. همچنین فرد تزریق‌کننده باید دوره‌های لازم را دیده باشد و بداند با چه ارگان‌هایی در صورت مواجه است.‌ وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید مواد جوان‌کننده پوست بسته به این‌که در کدام ناحیه صورت تزریق شود و در افراد مختلف حدود دو سال و گاهی نیز تا چهار سال دوام پیدا می‌کند و یکی از ویژگی‌های مثبت آنها برگشت‌پذیری‌شان است، زیرا موادی که برگشت‌پذیری ندارد، تائیدیه علمی نداشته و سبب عوارض می‌شود.

واریکوسل در‌سنین بلوغ درمان‌شود

یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: واریکوسل در جوانان در سنین بلوغ مانع رشد کامل بیضه می‌شود. بنابراین واریکوسل در این سنین حتما باید تحت جراحی قرار بگیرد تا مانع رشد بیضه نشود.

دکتر محمدعلی زرگر در گفت‌و‌گو با جام‌جم با اشاره به این‌که واریکوسل به گشاد شدن بیش از حد سیاهرگ‌های بیضه گفته می‌شود، افزود: شیوع واریکوسل در مردان جوان حدود 19 درصد است، ولی شیوع واریکوسل در مردان نابارور حدود 20 تا 40 درصد است. معمولا واریکوسل در پسرهای کمتر از 9 سال دیده نمی‌شود، ولی از این سن تا دوران بلوغ، احتمال بروز آن افزایش پیدا می‌کند. در مردان، واریکوسل ممکن است نطفه‌سازی را مختل کند و سبب نازایی شود.

وی با تاکید بر این‌که اغلب مبتلایان به دلیل نبود تقارن میان بیضه‌ها و بزرگ شدن یکطرفه بیضه به پزشک مراجعه می‌کنند، اما در اکثر موارد ناباروری علت اصلی مراجعه به پزشک است، اظهار کرد: در صورت بی‌توجهی به درمان بموقع این بیماری، در تعداد و قدرت حرکت اسپرم اختلال ایجاد می‌شود و ناباروری به وجود می‌آید. البته خوشبختانه انجام جراحی واریکوسل سبب طبیعی شدن اسپرم مردان می‌شود.

ویتامین C، جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این‌که برخی مواد مغذی سبب افزایش جذب آهن موجود در غذاها می‌شود، گفت: ویتامین C ازجمله این مواد است.‌ دکتر مجید احمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: اگر همراه با مواد غذایی گیاهی منابع ویتامین C نظیر پرتقال مصرف شود، جذب آهن افزایش می‌یابد. باید دقت لازم شود میزان ماده معدنی آهن موجود در غذاها نیز از طریق شیوه نادرست استفاده از غذاها از بین نرود. آهن موجود در غذاهای حیوانی نظیر گوشت قرمز، دل، جگر، کله و پاچه براحتی جذب می‌شود و هیچ‌گونه تداخلی با مواد غذایی دیگر ندارد، اما آهن موجود در مواد گیاهی نظیر حبوبات، اسفناج، کلم و کاهو بسادگی قابل جذب نیست و با مواد دیگر تداخل پیدا می‌کند. بنابراین استفاده از موادی که جذب آنها را افزایش می‌دهد، ضروری است.‌ وی تاکید کرد: مصرف قرص آهن در بسیاری از زنان جوان سبب ایجاد تهوع می‌شود که در این مواقع توصیه می‌شود از مکمل‌های چندگانه آهن که حاوی مواد معدنی دیگری نظیر روی، منگنز یا اسیدفولیک است و به صورت شربت عرضه می‌شود، استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها