افشاگری کارمند سابق از دیکتاتوری اپل

اپل برای کارمندان خود یک جهنم است

کار کردن در کمپانی‌های بزرگ و موفق آرزوی هر فرد، به‌خصوص افراد جوان است. اپل نیز یکی از همین کمپانی‌ها است که بسیاری تمایل به کار کردن در آن دارند. در این مطلب قصد داریم لیست مشاغل پر درآمد در اپل به همراه توضیحات آن‌ها و همچنین درآمد سالانه هرکدام را معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۴۴۰۵۰
اگر در اپل کار کنید سالانه چقدر درآمد خواهید داشت؟

به گزارش جام جم کلیک: کار کردن در کمپانی‌های بزرگ و موفق آرزوی هر فرد، به‌خصوص افراد جوان است. اپل نیز یکی از همین کمپانی‌ها است که بسیاری تمایل به کار کردن در آن دارند. در این مطلب قصد داریم لیست مشاغل پر درآمد در اپل به همراه توضیحات آن‌ها و همچنین درآمد سالانه هرکدام را معرفی کنیم.

«چه کسی در اپل بیشترین درآمد را دارد؛ طراحان یا مهندسین؟» این سؤالی است که ممکن است به ذهن هر فرد کنجکاوی برسد. در ادامه به این سؤال به طور کامل پاسخ خواهیم داد و درآمد هر شغل را به همراه توضیحات آن معرفی خواهیم کرد.

موارد معرفی شده در این مطلب بر اساس اطلاعاتی است که توسط مؤسسه glassdoor جمع آوری شده است. این اطلاعات توسط کارمندان اپل که عموما ناشناس بوده و در حال حاضر در این کمپانی مشغول به کار هستند یا به تازگی از آن خارج شده‌اند جمع آوری شده است. لیست مشاغل نیز به ترتیب از کمترین درآمد تا بیشترین درآمد مرتب شده است.

شماره ۲۲: نابغه‌ی مک

درآمد: 44,070 دلار در سال

نوابغ مک مهمترین افرادی هستند که تأثیر بسزایی در تجربه خرید از فروشگاه‌های اپل را ایفا می‌کنند. اما با توجه به اهمیت شغلی، اپل مهر و عطوفت چندانی را نسبت به کارمندان این بخش خرج نمی‌کند. این موضوع را حداقل می‌توان از میزان درآمد این افراد برداشت کرد.


شماره ۲۱: مدیر نابغه‌ی مک

درآمد: 55,626 دلار در سال

پس از آنکه مدت زمانی را در فروشگاه‌های اپل به عنوان نابغه‌ی مک مشغول بکار باشید و صلاحیت و قابلیت‌های خود را اثبات نمایید به طور حتم ارتقاء شغلی پیدا کرده و به سمت مدیر نابغه‌ی مک منصوب می‌شوید. مدیران نابغه‌ی مک درآمدی در حدود یک دوم درآمد سالانه یک مهندس نرم‌افزار خوب در اپل خواهند داشت.


شماره 20: معاون مدیر فروشگاه اپل

درآمد: 56,046 دلار در سال

اپل به افرادی احتیاج دارد که در اداره‌ی فروشگاه‌های این شرکت کمک شایانی کنند. این افراد به طور میانگین درآمدی بیشتر از نوابغ مک و همینطور فروشنده‌ها دارند.


شماره ۱۹: متصدی رسیدگی به حساب مشتریان

درآمد: 82,479 دلار در سال

وظیفه اصلی متصدی رسیدگی به حساب مشتریان مدیریت کردن ارتباطات کسب و کار به کسب و کار یا به اصطلاح B2B است. این افراد باید در ایجاد ارتباط بیشتر و حفظ آن‌ها کوشا باشند که در ازای آن درآمد خوبی دریافت می‌کنند. اپل مجموعه‌ی گسترده‌ای از ارتباط با افراد و کسب و کارهای مربوط به امور تبلیغات و تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری دارد، بنابراین طبیعی است که افرادی می‌بایست چنین روابط سودآوری را مدیریت نمایند.


شماره ۱۸: مدیر فروشگاه

درآمد: 85,357 دلار در سال

این افراد در‌واقع مدیران فروشگاه‌های اپل هستند. ممکن است هرگز یکی از این مدیران را از نزدیک نبینید، اما یقین داشته باشید که آن‌ها یکی از مهمترین وظایف یعنی فروش محصولات و کسب درآمد و پیرو آن کسب موفقیت اپل را بر عهده دارند.


شماره 17: تحلیلگر کسب و کار

درآمد: 92,169 دلار در سال

تحلیگران کسب و کار یک وظیفه به ظاهر ساده اما در عمل دشوار را بر عهده دارند؛ مطمئن شدن از اینکه کسب و کار اپل در جهتی مناسب قرار داشته و با نرخ خوبی پیشرفت می‌کند.


شماره ۱۶: تحلیلگر مالی

درآمد: 94,799 دلار در سال

نیاز به داشتن تیمی از افراد که وظیفه آنان حصول اطمینان از روند رو به رشد کسب و کار اپل و همچنین پیشرفت‌های کمی در زمینه‌های مالی این شرکت است، یکی از مواردی است که هرگز نمی‌توان آن را نادیده گرفت.


شماره ۱۵: مهندس نرم‌افزار در بخش تضمین کیفیت

درآمد: 99,650 دلار در سال

در بخشی دیگر از کسب و کار اپل، این شرکت می‌بایست از کیفیت نرم‌افزارهای عرضه شده به همراه/برای محصولاتش اطمینان حاصل کند. سران کوپرتینو می‌بایست مطمئن شوند که نرم‌افزارهای تولید شده این شرکت به بهترین شکل ممکن و با کمترین میزان خطا به دست مشتریان می‌رسد. اینجا است که پای مهندسین تضمین کننده کیفیت نرم‌افزار به پروسه‌ی تولید محصول باز می‌شود.


۱۴: مهندس سیستم‌ها

درآمد: 104,231 دلار در سال

اپل شرکتی است که با صدها تأمین کننده قطعاًت و کارخانجات متعدد تولید سخت‌افزار کار می‌کند. به همین دلیل این کمپانی مجبور است تا یک بخش تدارکات و لُجستیک بزرگ را مدیریت کند تا از رسیدن به‌موقع محصولاتش به دست مشتریان اطمینان داشته باشد. مهندسین سیستم‌ها ضامن این موضوع هستند و در اصل کاری می‌کنند تا در زنجیره تولید محصولات از ابتدا تا انتها خللی وارد نشود. یکی دیگر از وظایف این افراد مدیریت ریسک‌های عملیاتی اپل است.


شماره ۱۳: مدیر پروژه

درآمد: 107,631 دلار در سال

مدیران پروژه می‌بایست مطمئن شوند که تمام بخش‌ها و کارهای مرتبط با پروژه تحت امرشان به خوبی انجام شده و سرانجام محصول نهایی در زمان معین به پایان می‌رسد. آن‌ها بر مجموعه‌ای از وظایف مختلف در اپل نظارت می‌کنند. قطعاً کمتر مدیر پروژه‌ای را می‌توان یافت که درآمدی به این میزان داشته باشد. البته فراموش نکنید که دیسیپلین اداری و کاری اپل نیز کاری است که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.


شماره ۱۲: مهندس سفت افزار (Firmware)

درآمد: 113,155 دلار در سال

این کارمندان باید از یک موضوع، آسوده خاطر و مطمئن باشند و آن، همخوانی و تعامل نرم‌افزارها با سخت‌افزارهای تولید شده است. این شغل یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشاغل در اپل است، چرا که متصدی آن می‌بایست مهارت و تجربه بالایی در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار داشته باشد.


شماره ۱۱: مهندس تست و آزمایش

درآمد: 113,916 دلار در سال

متصدی این شغل می‌بایست مجموعه‌ای از عملیات و تست‌ها را برای محصولات طراحی و بر روی آنها پیاده‌سازی نماید تا مطمئن شود که محصولات، مشمول استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی اپل خواهند شد. این افراد مسئولیت تمام و کمال رسیدن محصولات بدون عیب و ایراد به دست مشتری نهایی را بر عهده دارند و می‌بایست در طراحی پروسه‌های آزمایش، نهایت دقت خود را به خرج دهند. شاید بتوان مهندسین تست را یکی از بی رحم‌ترین مهندسین شاغل در اپل دانست.


شماره ۱۰: مهندس ارشد سیستم‌ها

درآمد: 117,237 دلار در سال

در‌واقع این شغل یکی از ارزان‌ترین مشاغل ارشد تعریف شده در چارت اداری اپل است. با این وجود، درآمد این افراد بیش از دوبرابر درآمد یک کارمند معمولی شاغل در بخش خرده فروشی این کمپانی است.


شماره ۹: مهندس سخت‌افزار

درآمد: 118,739 دلار در سال

مهندسین سخت‌افزار می‌بایست مطمئن شوند که بهترین سخت‌افزار در این شرکت طراحی و ساخته شده و به مشتری تحویل می‌گردد.


شماره ۸: مهندس نرم‌افزار

درآمد: 119,336 دلار

مهندسین نرم‌افزار مغز پشت پرده‌ی اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل‌های ساخت اپل هستند. درست است که این افراد در اپل درآمد بسیار خوب و مناسبی دارند اما باید توجه کرد که در مقام مقایسه، مهندسین نرم‌افزاری که در کمپانی گوگل مشغول به کار هستند درآمد سالانه‌ی 125,322 دلاری را دریافت می‌کنند.


شماره ۷: مدیر پایگاه داده

درآمد: 122,669 دلار در سال

در کنار تمامی کارهایی که در اپل انجام می‌شود، یک کار بسیار مهم و البته حیاتی نیز به انجام می‌رسد و آن فراهم کردن زیرساخت مناسب برای میلیون‌ها کاربری است که از خدمات آنلاین این کمپانی که شامل سرویس iCloud و فروشگاه نرم‌افزاری اپ استور است، به طور مستمر استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین وظایف مدیر پایگاه داده کسب اطمینان از ارائه خدمات مناسب و بدون وقفه به تمامی کاربران محصولات این شرکت و حصول اطمینان از کار کردن بدون مشکل‌ سرویس‌های مبتنی بر اینترنت اپل مانند سیری است. مدیران پایگاه داده در اپل باید تمام توجه خود را معطوف به این موضوع نمایند که پایگاه‌ داده‌های اپل باید به سرعت کار کرده و هرگز خاموش نشوند.


شماره 6: مهندس طراحی محصول

درآمد: 125,983 دلار در سال

طراحی همواره یکی از ارکان اصلی تولید محصول در اپل بوده است. این کمپانی به طراحان محصولاتش پول خوبی پرداخت می‌کند. در بسیاری از مواقع میزان درآمد طراحان محصول حتی بیشتر از درآمد یک مهندس نرم‌افزار است.


شماره ۵: مهندس مکانیک

درآمد: 127,464 دلار در سال

محصولات اپل همواره با مشکلات رایج مکانیکی مواجه هستند. مواردی نظیر تعامل محصول و قطعات سخت‌افزاری آن با شرایط دمایی گرم و سرد و قطعات متحرک برخی از این مشکلات هستند که نادیده گرفتن هر کدام از آن‌ها می‌تواند معضلی بزرگ را به وجود آورد. مهندسین مکانیک اپل می‌بایست در نهایت از این موضوع اطمینان حاصل کنند که قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت به طور مناسبی درکنار یکدیگر قرار گرفته و در صورت بروز مشکلاتی نظیر سقوط و موارد ذکر شده، کمترین آسیب به دستگاه وارد شود.


شماره۴: مدیر محصول

درآمد: 131,108 دلار در سال

مدیران محصول در اپل باید اطمینان حاصل کنند که هر محصول، زمانی به دست مشتری برسد که تمامی مراحل تعریف شده و مد نظر اپل را سپری کرده و استاندارد لازم را دریافت کرده باشد. این افراد همچنین تعامل مستقیمی با تمامی بخش‌های تولید محصول دارند. این افراد از نزدیک با بخش‌های مختلف اپل از بازاریابی و طراحی گرفته تا مهندسین نرم‌افزار و سخت‌افزار و تمامی کارمندان فعال در پروسه تولید محصولات در ارتباط بوده و بر روی کار آن‌ها نظارت می‌کنند.


شماره ۳: مهندس ارشد نرم‌افزار

درآمد: 140,832 دلار در سال

مهندسین ارشد نرم‌افزار درآمد نسبتاً کمتری از مهندسین ارشد سخت‌افزار دارند. در این مرحله، شما بر روی محصولات به شدت مهم اپل کار می‌کنید. این محصولات شامل سرویس maps اپل و همچنین سیستم عامل iOS برای گوشی‌های آیفون هستند.


شماره ۲: مهندس ارشد سخت‌افزار

درآمد: 150,105 دلار در سال

زمانی که چند سالی در اپل مشغول به کار باشید به سمت مهندس ارشد سخت‌افزار ارتقاء پیدا خواهید کرد. در این زمان است که شما به طور مستقیم محصولات شگفت‌انگیزی خواهید ساخت.


شماره ۱: طراح صنعتی

درآمد: 174,140 دلار

شگفت زده شده‌اید؟! زمانی استیو جابز می‌گفت که اپل شرکتی است که در نقطه تلاقی طراحی و فناوری قرار دارد.

در قلب تپنده اپل و در بخش طراحی صنعتی که وظیفه نفس‌گیر طراحی محصولات را بر عهده دارد یک مورد در DNA تمامی طراحان این کمپانی نهادینه شده و آن خلاق بودن است. (البته ناگفته نماند که این حس خلاقیت در کنار پخش دائمی موسیقی در مرکز طراحی این کمپانی که یکی از محرمانه‌ترین بخش‌های این کمپانی است بارور می‌شود). شاید اهمیت دادن بیش از حد سران کوپرتینو به این بخش است که باعث شده محصولات این کمپانی تمایز ویژه‌ای نسبت به محصولات کمپانی‌های دیگر نظیر گوگل داشته باشند.

توجه به درک شهودی و دیداری محصول و چگونگی برقراری ارتباط بصری و حسی میان آن و کاربران از ارکان اساسی در اپل بوده و از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است.

مدیر ارشد طراحی اپل، جانی آیوی درآمدی بسیار بیشتر از 174,140 دلار در سال دارد. به عنوان مثال دستمزد و پاداشی که وی در سال ۲۰۱۱ میلادی از اپل دریافت کرد ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار داشت.

نظر شما در مورد مشاغل اپل و نرخ دستمزدهای این کمپانی چیست؟ آیا نرخ دستمزد کارمندان اپل با نمونه‌های مشابه داخل کشور برابر است؟!

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كارگر
Spain
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
۰
۰
من در اپل كار نمیكنم و نمیخواهم بدانم چقدر حقوق میگیرند من میخواهم با حقوق 850 هزار تومان كه دولت برای من تعیین كرده اشك و حسرت فرزندم را و نگاه حسرت وار همسرم را بدنبال مایحتاج واجب نبینم و از همسر و فرزندانم خجالت میكشم دیگر توان سختی كشیدنشان را ندارم خدایا راهی پیش رویم بگذار ....جام جم مدیون اه مظلومی اگه درج نكنی
حسین
Germany
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
۰
۰
آقای حسن زیاد نیست! ؟ شما ماهی چقدر درآمد دارید ؟

نیازمندی ها