"پادشاه اریک" ، از مستطیل سبز تا پرده نقره ای

فوتبالیستی که هنرپیشه سینما شد+[مجموعه عکس]

جام جم ورزشی: بسیاری از فوتبالیست ها پس از کنار گذاشتن فوتبال به مربی گری روی می آورند اما این اسطوره فوتبال سرنوشتی متفاوت از سایر همتایانش داشت.
کد خبر: ۷۴۲۸۸۰
فوتبالیستی که هنرپیشه سینما شد+[مجموعه عکس]

به گزارش جام جم ورزشی ، اریک کانتونا که هم اکنون 48 سال دارد یکی از اساطیر فوتبال دنیاست که در زمان اوج خود در منچستریونایتد بازی می کرد و به پادشاه اریک مشهور شده بود. او در ۱۷ سالگی به باشگاه اوسر پیوست.کانتونا دو سال آنجا بود و پس از آن به باشگاه مارتی گوئس پیوست .او پس از بازی خوب در این دو باشگاه به تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه دعوت شد او در آن سال توانست جام اروپا زیر ۲۱ سال را دریافت کند.این اولین افتخار ملی او بود .

او پس از این قهرمانی به باشگاه المپیک مارسی پیوست، پس از این باشگاه در باشگاه‌های جیرونیز بوردو و مون پلیه بازی کرد .ستاره سابق منچستریونایتد در سال۱۹۹۲از باشگاه لیدز یونایتد پیشنهاد همکاری دریافت کرد .وی مدت زیادی در باشگاه لیدز نماند و در ترانسفر نیم فصل به باشگاه بزرگ منچستر یونایتد منتقل شد و مبلغ قرار داد وی ۱٫۲ میلیون پوند بود. منچستر توانست در جام حذفی انگلستان در سال ۱۹۹۴ با ۴گل که۲گل آنرا اریک کانتونا زده بود چلسی را ببرد.او درسال۱۹۹۵ یک گل زیبا هم به ثمر رساند این گل با یک حرکت زیبا به تیم کریستال پالاس زده شد.فرگوسن دربارهٔ این بازیکن ماندگار گفته بود این بازیکن کلیدی ای است برای من و او رااز دست نخواهم داد. در سال۱۹۹۷ اریک کانتونا.رایان گیگز ، دیوید بکهام ، گری نویل و پل اسکولز با هم دایرهٔ خطرناکی برای حریف ساخته بودند.اریک کانتونا در ۱۸۱بازی ای که برای منچستر انجام داد ۸۰گل به ثمر رسانده‌است.

کانتونا پس از پایان دوران باشکوه فوتبالش به هنرپیشگی روی آورد. نخستین باری که اریک در مقابل دوربین به ایفای نقش پرداخت سال 95 میلادی یعنی 19 سال پیش بود. پس از آن در 25 فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی دیگر به ایفای نقش پرداخت تا اکنون در 48 سالگی یک هنرپیشه حرفه ای باشد. اریک کانتونا در سال های اخیر حتی به جشنواره فیلم کن نیز دعوت شده است. "پادشاه اریک" که زمانی در چمن سبز جادو می کرد اکنون در شمایل یک هنرپیشه بر پرده نقره ای سینما و صفحه تلویزیون خوش می درخشد. آخرین فیلم سینمایی که کانتونا در آن به ایفای نقش پرداخت "تو و شب" نام داشت. تمام فیلم هایی که کانتونا در آن بازی کرده است محصول کشور فرانسه هستند.

"تاوان" ، "تو و شب" ، "رزهای سنگی"، "کلاس 92"، "فیلم فرانسوی"، الیزابت" و .. از کارهای سینمایی او هستند.

در زیر مجموعه ای عکس از حضور کانتونا در فیلم های مختلف می بینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها