محمد جواد ظریف و کاترین اشتون پس از مذاکرات وین در بیانیه مشترک مطبوعاتی اعلام کردند: نشست بعدی ایران و ۵ + ۱ را در آذرماه برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۷۴۲۳۳۱
می‌خواهیم مذاکرات را ۴ ماهه نهایی کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن کامل این بیانیه مشترک که به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر شده به این شرح است:

از یک سال پیش که در ژنو در مورد برنامه اقدام مشترک توافق نمودیم ما و وزرای خارجه و مدیران سیاسی گروه پنج بعلاوه یک برای رسیدن به یک راه حل جامع مذاکرات فشرده ای داشتیم.

ما بار دیگر قدردانی خود را از دولت اتریش برای میزبانی سخاوتمندانه این مذاکرات در وین اعلام می داریم.

بر مبنای تعهد محکم تمام طرفها برای نیل به یک راه حل جامع درازمدت مورد توافق طی ماههای گذشته 10 دور مذاکره و جلسات متعددی برگزار کردیم ایده هایی مختلفی مطرح شده است اما با توجه به ماهیت فنی این تلاش ها و تصمیماتی که باید اتخاذ شود برای بررسی و نهایی کردن انها به نحو مقتضی نیاز به کار بیشتری است.

ترجیح ما این بود که همین جا در وین راه حل جامع را نهایی کنیم اما براساس پیشرفت های صورت گرفته و باتوجه به ایده های جدیدی که نیاز به بررسی بیشتر دارند اطمینان داریم که مسیر مطمئنی برای نیل به یک راه حل جامع وجود دارد.

بنابراین ما و وزرای خارجه کشورهای پنج بعلاوه یک توافق کرده ایم که تلاش های دیپلماتیک خود را ادامه دهیم ,تصمیم گرفته ایم که مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیرماه سال 1394تمدید کنیم تا امکان مذاکرات بیشتر فراهم شود.

ما قصد داریم که با استفاده از شتاب ایجاب شده کنونی، مذاکرات را در کوتاهترین زمان ممکن حداکثر در چهار ماه نهایی کنیم و در صورت ضرورت از زمان باقیمانده تا نهم تیرماه به منظور نهایی کردن هرگونه کار فنی و یا نگارشی احتمالی باقیمانده استفاده نماییم.

ایران و کشورهای 5+1مجددا تاکید می نمایند که تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و بموقع اجرا خواهند کرد.

از اژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته خواهد شد که به نظارت بر اقدامات داوطلبانه وفق برنامه اقدام مشترک ادامه دهد.

نشست بعدی برای ادامه کار در آذر برگزار خواهد شد.

این بیانیه را ظریف و اشتون برای خبرنگاران در یک نشست مطبوعاتی خواندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها