یک روزنامه آمریکایی بررسی کرد

مزایا و مضرات تمدید مذاکرات هسته ای

نتایج نظرسنجی جام جم آنلاین در باره مذاکرات هسته ای وین نشان می دهد مردم از بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران پیش بینی دقیقتری در باره نتایج این مذاکرات داشتند و بیش از نیمی از آنها، تمدید مذاکرات برای رسیدن به توافق را پیش بینی کرده بودند.
کد خبر: ۷۴۲۱۴۶
مردم ایران جلوتر از سیاستمداران حرکت می کنند

پیش بینی 57 درصدی شرکت کنندگان در نظرسنجی جام جم آنلاین از تمدید مذاکرات در حالی بود که تا لحظاتی پیش از پایان نشست وین، بسیاری از رسانه ها و کارشناسان داخلی و خارجی پیش بینی می کردند این مذاکرات با امضای توافقی میان طرفین همراه باشد و در این زمینه، حتی از امضای لااقل، یک موافقنامه سیاسی سخن می گفتند.

اما عصر امروز دوشنبه اعلام شد وزیران امور خارجه ایران و 1+5 تصمیم گرفته اند توافق موقت ژنو که مهلت آن امروز به پایان رسید را تا 10 تیر ماه 1394/ اول جولای 2015/ تمدید کنند و تا آن زمان به گفت وگوهای خود برای دستیابی به توافق جامع ادامه می دهند.

در مجموع، تعداد پنج هزار و 450 نفر از مخاطبان جام جم آنلاین در نظرسنجی پیش بینی نتیجه این مذاکرات که ظرف سه روز گذشته برگزار شد، شرکت کرده بودند که از میان آنها، 57 درصد به گزینه تمدید مذاکرات برای رسیدن به توافق رای دادند، 26 درصد پیش بینی کرده بودند ایران و گروه 1 + 5 در مذاکرات وین به توافق جامع هسته ای دست می یابند و 16 درصد به گزینه «عدم توافق و شکست مذاکرات هسته ای » رای داده بودند.

سوال نظرسنجی جام جم آنلاین و نتایج بدست آمده چنین بود:

مهلت تعیین شده برای مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 به منظور دستیابی به توافق جامع هسته ای روز دوشنبه، سوم آذر، به پایان می رسد. به نظر شما، نتیجه مذاکرات وین در این زمینه چه خواهد بود؟

نتایج نظرسنجی

2. تمدید مذاکرات برای رسیدن به توافق

57%

1. دستیابی به توافق جامع هسته ای

26%

3. عدم توافق و شکست مذاکرات هسته ای

16%

مجموع کل آرا: 5450

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
y
Germany
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
این تمدیدها تا انتخابات بعدی مجلس ادامه دارد تا ببینند چه حزبی روی كار خواهد آمد ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها