منابع نظامی عراقی اعلام کردند که ائتلاف آمریکا به منظور تحت پیگرد قرار دادن و نابودی سرکردگان برجسته گروه تروریستی داعش طرح جدیدی به نام "شکار کفتار" را ارائه کرده است.
کد خبر: ۷۴۲۰۱۰
عملیات "شکار کفتار" برای نابودی سرکردگان داعش

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع نظامی آگاه از این طرح اعلام کردند که ائتلاف ضد داعش، دستگاه اطلاعات عراق و گروهک الصقور که از سوی کابینه عراق مامور رسیدگی به پرونده تروریسم است مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده دارند.

این منابع اعلام کردند که برجسته‌ترین افرادی که هدف این حمله هستند ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش و فاضل الحیالی، معروف به ابو مسلم الترکمانی، معاون ابوبکر بغدادی است.

اما سومین فردی که هدف این حلمه است ابومحمد الجزراوی عربستانی الاصل، مسئول امور مالی و اداری داعش است.

لیست اسامی کسانی که هدف حملات ائتلاف هستند، به شرح زیر است:

عدنان لطیف حمید ملقب به ابوعبدالسلام والی الانبار و احمد الجحیشی ملقب به ابوفاطمه الانصاری که هر دو عراقی هستند.

عوف عبدالرحمان مسئول روابط عمومی داعش که معروف به دیوان هماهنگی و ارتباطات است و شوکت حازم فرحات تبعه اردنی و همراه ابومصعب الزرقاوی رهبر سابق القاعده است که هم اکنون یکی از مفتیان داعش محسوب می‌شود.

حاتم نایف، العکیدی دارای تبعیت سوریه که هم اکنون ریاست دادگاه‌های شرعی داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد.

عبدالواحد تبعه عربستان و ابوعمر الشیشانی مشاور بغدادی در امور فتوا و علاوه بر این اشخاص حمید الغانم دارای تابعیت کویت و مسئول گردان ابو دجانة الانصاری و همچنین ابوعلی مراکشی الاصل است که مسئول آموزش نظامی نیروهای تازه وارد است.

نسل جدید تروریست ‌های داعش

نماینده سازمان ملل در امور کودکان اعلام کرد که گروه داعش برای پرورش دادن نسل جدیدی از تروریست‌ها، کودکان را در عراق و سوریه ربوده و در حال شست‌وشوی مغزی آنهاست.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس گفته‌های لیلا زروگویی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه، با وجود اینکه استفاده از کودکان در مناطق جنگی امر جدیدی نیست، هیچ گروهی به اندازه داعش در استفاده از کودکان به عنوان سرباز شفاف و روشن عمل نکرده است.

زروگویی در این باره گفت: داعش بسیار برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند و همزمان با اشغال مناطق گسترده‌ای در عراق و سوریه کودکان این مناطق را برای رفع نیازهای آتی خود تربیت می‌کند.

این گروه تروریستی به منظور ترویج اندیشه‌های خود، مدارس را در مناطق تحت کنترلش در عراق و سوریه تعطیل کرده است. در برخی موارد نیز برنامه آموزشی را آن گونه که خود می‌پسندند و با هدف استفاده از ابزار آموزش در معرفی و پرورش نسل جدیدی از حامیان، تغییر داده‌ است.

مرزبندی جریان اصلاحات با ساختارشکنان

احمد حکیمی پور با بیان اینکه اساس شکل‌گیری جریان اصلاحات بخاطر علاقه به امام(ره) است، گفت: جریان اصلاحات با حرکت‌هایی که ساختارشکنانه است و به نوعی ثبات و امنیت ملی را دچار آسیب می‌کند مرزبندی شفافی دارد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به ادعاهای مطرح شده عیسی سحرخیز اظهار داشت: صحبت‌هایی که آقای سحرخیز انجام داده نظر شخصی خودشان است و ربطی به اصلاح طلبان ندارد؛ آنچه به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و گروه‌های اصلاح‌طلب که در قالب شورای هماهنگی جمع شده‌اند، بر می‌گردد این است که ریشه این جریان به خط امام بر می‌گردد.

وی بر همین اساس افزود: اساس شکل‌گیری جریان اصلاحات از 25 سال پیش و در قالب گروه‌هایی که در خط امام هستند به خاطر علاقه به مشی حضرت امام (ره) است.

حکیمی‌پور با یادآوری این موضوع که تبار اصلاح‌طلبان به خط امام(ره) بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: ما حتی درون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تشکلی به عنوان مجمع نیروهای خط امام داریم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سؤال که آیا شما عیسی سحرخیز را اصلاح‌طلب می‌دانید، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌توانند خودشان را به جریان اصلاحات منتسب کنند ولی شیوه فعالیت تشکل‌های اصلاح‌طلب کاملاً روشن و واضح است و این افراد سخنگوی این جریان شناسنامه‌دار نیستند.

عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که «خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»

ادعاهای نتانیاهو در باره مذاکرات وین

تلویزیون بی بی سی با اشاره به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در باره مذاکرات وین گفت:در حالی که به مهلت تعیین شده برای توافق هسته‌ای نزدیک می‌شویم نخست وزیر اسرائیل هم امروز دوباره بر نگرانی‌های خود در مورد توافق هسته‌ای تاکید کرد .

او با تماس تلفنی با جان کری ، نقطه نظرات خودش را در این باره مطرح کرد و گفت که توافق نکردن با ایران بهتر از توافقی است که اسرائیل را به خطر بیاندازد .

بی بی سی افزود:مشکل نتانیاهو دو چیز است : محور اول این که توافق هسته‌ای از نظر اسرائیل، برنامه اتمی ایران را شاید محدود کند اما کلاً این برنامه را جمع نمی‌کند و اسرائیل هم به چیزی کمتر از برچیده شدن توانایی هسته ای ایران راضی نیست حالا معلوم نیست.

نکته دومی که نتانیاهو خیلی روی آن تاکید می‌کرد موشک های قاره پیمای بالستیک ایران هستند، موضوعی که ایران آن را خط قرمز خود اعلام کرده و گفته در این مذاکرات راجع به آن نمی‌خواهد صحبت کند. اما نتانیاهو دیروز در مصاحبه با ای بی سی گفت اصلاً ایران چرا بخواهد یک موشک قاره پیمای بالستیک داشته باشد که تنها فایده‌ای که این موشکها دارند.

جنایت جدید داعش در شهر رقه

گروه داعش در شهر رقه سوریه مرتکب جنایت جدیدی شد و فیلم آن را در شبکه های اجتماعی وابسته به خود منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران در ابتدای این فیلم مردی نقاب دار از اعضای داعش در مقابل یک ساختمان ویران شده از بمباران هواپیماهای ارتش سوریه دیده می شود و می گوید: این ساختمان را هواپیماهای ارتش سوریه بمباران کرده اند و دهها غیر نظامی در آن کشته شدند.

سپس صحنه جسد چند تن از کشته شدگان در این ساختمان به نمایش در می آید و در نهایت 4 سرباز ارتش سوریه که در گروگان داعش هستند با چشم های بسته و در حالی که روی زانوهایشان روی زمین نشسته اند مشاهده می شوند.

سپس یک نفر از نقاب داران که پشت 4 سرباز گروگان ارتش سوریه ایستاده است می گوید: شما حالا به مجازات جنایات ارتشی که در آن خدمت کرده اید خواهید رسید.

سپس مردان نقاب دار داعشی با گلوله از پشت به سر 4 سرباز سوریه شلیک می کنند و آنها را می کشند.

در صحنه آخر این فیلم جنازه این چهار سرباز سوری در حالی که با طناب به پشت خودروهای داعش بسته شده اند در سطح شهر رقه گردانده می شود تا همه مردم شهر شاهد اعدام سربازان ارتش سوریه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها