وصف پسر مثله شده از وحشیگری داعش+ گزارش تصویری

دست و پایم را با ساتور قطع کردند

نماینده سازمان ملل در امور کودکان اعلام کرد که گروه داعش برای پرورش دادن نسل جدیدی از تروریست‌ها، کودکان را در عراق و سوریه ربوده و در حال شست‌وشوی مغزی آنهاست.
کد خبر: ۷۴۱۹۷۸
داعش به کودکان آموزش تروریستی می‌دهد

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس گفته‌های لیلا زروگویی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه، با وجود اینکه استفاده از کودکان در مناطق جنگی امر جدیدی نیست، هیچ گروهی به اندازه داعش در استفاده از کودکان به عنوان سرباز شفاف و روشن عمل نکرده است.

زروگویی در این باره گفت: داعش بسیار برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند و همزمان با اشغال مناطق گسترده‌ای در عراق و سوریه کودکان این مناطق را برای رفع نیازهای آتی خود تربیت می‌کند.

این گروه تروریستی به منظور ترویج اندیشه‌های خود، مدارس را در مناطق تحت کنترلش در عراق و سوریه تعطیل کرده است. در برخی موارد نیز برنامه آموزشی را آن گونه که خود می‌پسندند و با هدف استفاده از ابزار آموزش در معرفی و پرورش نسل جدیدی از حامیان، تغییر داده‌ است.

سازمان ملل در گزارشی تحت عنوان "قانون ترور: زندگی تحت تسلط داعش در سوریه" درباره استفاده از کودکان آورده است: داعش به صورت ابزاری، گستره‌ و سیستماتیک از کودکان سوءاستفاده می‌کند و طبیعت وحشی خوی آنها به ویژه علیه کودکان کاملاً روشن و واضح است. این گروه تروریستی با منفجر کردن مدارس در تضمین عملکرد سیستم آموزشی خود و حمایت از کودکان در مقابل افزایش خطرات جنگ شکست خورده است.

در ماه مه 153 کودک کرد توسط داعش ربوده و در یک مدرسه در حلب نگهداری شدند. آنها برای پنج ماه مجبور به دیدن فیلم‌ها و تصاویر مربوط به سر بریدن افراد و حملات و هم‌زمان هر روز مجبور به شنیدن سخنرانی‌هایی درباره ایدئولوژی این گروه بودند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها