راهنمای استفاده از برنامه جدید سلامت آی.او.اس

پزشک همراه اپل

دو هفته پس از رونمایی از هشتمین نسخه سیستم‌عامل آی‌او‌اس، سرویس سلامت اپل نیز به جمع نرم‌افزارهای محصولات این شرکت پیوست.
کد خبر: ۷۴۱۸۴۵
پزشک همراه اپل
دو هفته پس از رونمایی از هشتمین نسخه سیستم‌عامل آی‌او‌اس، سرویس سلامت اپل نیز به جمع نرم‌افزارهای محصولات این شرکت پیوست.
این اپلیکیشن با نام Health با محاسبه فعالیت‌های حیاتی کاربرانش، به آنها کمک می‌کند اطلاعات درست‌تری درباره وضع سلامت خود داشته باشند. شما در هلث با مفهوم محاسبه کالری و پیگیری فعالیت‌های تناسب اندام آشنا می‌شوید، اما پلتفرم اپلیکیشن طوری طراحی شده است که مواردی بیش از اینها را مدیریت می‌کند. این برنامه می‌تواند برای اطلاع از آنچه به سلامت مربوط باشد، مثل مصرف ویتامین، پیگیری میزان قند خون، میزان و ساعات خواب و حتی کارکرد اعضای حیاتی و موثر بدن مانند ضربان قلب و فشار خون نیز موثر باشد. همان‌طور که بسیاری از کاربران با تکیه بر برنامه‌های دستگاه‌های تلفن همراه، وضع سلامت خود را کنترل می‌کنند، اپل نیز قصد دارد کاربران خود را قادر به درک داده‌های سلامت خود کند تا شاید روزی بتوانند اطلاعات صحیح خود را از طریق همین آپ‌ها با پزشک خود به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد سرویس‌های سلامت، آینده روشنی داشته باشد و در هوشمند شدن زندگی روزمره ما نقشی اساسی ایفا کند.

ساخت داشبورد

همان طور که گفته شد، هلث برنامه‌ای است که اطلاعات مربوط به سلامت را جمع‌آوری می‌کند، اما این به معنای تولید‌ آنها از روی علائم حیاتی شما نیست. برای همین اطلاعات به دو صورت به این برنامه اضافه می‌شود؛ یکی دستی و از طریق خودتان و دیگری از طریق دیگر اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی‌تان نصب است و اطلاعات شما را ثبت می‌کند. از همین رو معمولا بسیاری از اطلاعاتی که روی داشبورد شما ظاهر می‌شود، از دیگر آپ‌های دستگاه‌تان جمع‌آوری شده است.

راز مخفی هلث

توانایی منحصربه‌فرد هلث، همین رابطه تعاملی اپلیکیشن‌ها با یکدیگر است. اپل امکان برقراری رابطه تعاملی بین هلث و دیگر آپ‌ها را ایجاد کرده تا اطلاعاتی را از آنها دریافت کند. زمانی که به تب منابع (Sources) مراجعه کنید، می‌توانید برای برنامه‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات دو طرفه صادر کنید. شما می‌توانید با فعال کردن دو گزینه read و write به هلث اجازه دهید علاوه بر دریافت اطلاعات، در صورت لزوم بتواند در آنها تغییراتی نیز ایجاد و اطلاعات اپلیکیشن‌های دیگر را کامل کند.

تنظیم شناسه پزشکی

اگر خدای نکرده ناگهان در یک وضع اورژانسی و اضطراری پزشکی قرار بگیرید، «شناسه‌ پزشکی» شما می‌تواند برای دسترسی به سابقه پزشکی‌تان مورد استفاده قرار گیرد و تیم پزشکی یا نیروهای کمکی که بالای سر شما حاضر می‌شوند، می‌توانند با انتخاب شناسه پزشکی به سابقه شما دسترسی پیدا کنند تا بهتر درمان شوید. از آنجا که ممکن است کاربر روی گوشی‌ خود قفل گذاشته باشد و در آن لحظه نتواند این رمز را به عوامل اورژانس انتقال دهد، باید این اطلاعات را در حالتی قرار دهید تا بشود بدون نیاز به رمز ورود به آنها دسترسی پیدا کرد. برای این‌کار و تنظیم نمایش شناسه‌ پزشکی در حالت قفل باید به تب‌های آپ هلث بروید و edit را انتخاب کنید. مطمئن شوید گزینه نمایش اطلاعات در صورت قفل بودن یا همان Show when locked فعال است تا متخصصان اورژانس بتوانند سریع به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

پاشنه آشیل هلث

این نقطه شروعی برای هلث بوده و مشخص است که راهی طولانی پیش رو دارد، پس عجیب نیست اگر نقطه‌های تاریکی نیز در آن دیده شود. ناامید‌کننده‌ترین نکته این است که کاربران نمی‌توانند از داده‌های خود خروجی بگیرند. این می‌تواند برای کسانی که بخواهند داده‌های اطلاعات حیاتی خود را برای بررسی در جایی بیرون از هلث ذخیره یا به دیگر آپ‌ها منتقل کنند، دردسرساز باشد. همچنین هلث می‌تواند کمی مفیدتر باشد. اکنون راهی برای نمایش تمام داده‌ها درکنار هم وجود ندارد و در کنار پر کردن این همه اطلاعات اولیه برای پردازش نیز خارج از حوصله کاربر است. شاید اگر اپل راهی برای ارتباط فناوری تاچ‌آی‌دی با هلث پیدا می‌کرد، می‌توانست کاربری این اپلیکیشن را برای کاربرانش راحت‌تر و البته جذاب‌تر کند.

رعنا شمس / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها