با حساس تر شدن مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین رسانه های رژیم صهیونیستی نیز پوشش گسترده تری را در مورد این موضوع انجام می دهند و با توجه به منابعی که در اختیار دارند اخبار متعددی را درباره آن منتشر می کنند.
کد خبر: ۷۴۱۵۹۳
ادعای درخواست 1+5 از مقام معظم رهبری

به گزارش مهر،در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست در شماره امروز خود می نویسد: قدرت های جهانی قراردادی را به ایران پیشنهاد کرده اند که به موجب آن فعالیت هسته ای ایران حدود 10 سال به صورت محدود باقی می ماند.

یک مقام صهیونیستی که مدعی است متن ارائه شده به ایران را ملاحظه کرده در این رابطه گفت: در متن پیشنهاد شده از ایران خواسته نشده تا زیر ساخت های هسته ای خود را برچیند. آنها (اعضای 1+5) اکنون در مورد موضعی کاملا متفاوت مذاکره می کنند و آن این است که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجازه دهد که 1+5 به نوعی وجهه خود را حفظ کند.

یک اصلاح‌طلب:اشتباه کردیم آیت‌الله خمینی را باور کردیم

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت خاتمی اذعان کرده که بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند.

به گزارش تسنیم، عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ و بازداشتی فتنه ۸۸ در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که "خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند."

وی در این مصاحبه با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای "خروج از حاکمیت" که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم‌خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آن‌ها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر «جبهه» اصلاحات به همین دلیل بود.

این بازداشتی فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر "نگاه منتقدانه‌" خود به امام خمینی می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان دارم و فکر می‌کنم خیلی از کار‌ها خطا بود.

سحرخیز همچنین "تغییر قانون اساسی"، "تغییر ساختاری قوه قضاییه" و "حذف نهاد ولایت فقیه" را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.

پس از فتنه 88 هویت واقعی بسیاری از مدعیان اصلاحات و خط امام روشن شده و هر روز بر این شفافیت افزوده می شود.

دولت در مبارزه با فساد جدی نیست

احمد توکلی با اشاره به اینکه دولت در مبارزه با فساد جدی نیست در همشهری نوشت: معمولاً اینطور رسم شده که وقتی مقام معظم رهبری مسائلی را به‌عنوان سیاست‌های کلی در مورد امور مختلف تهیه و دستور آن را صادر می‌کنند، مانند آنچه در مورد مبارزه با فساد که سال۸۱ ابلاغ فرمودند، سیل تقدیر و تشکر از بیانات و ابلاغیه‌های ایشان جاری می‌شود.

در اصلاح وضع بانک‌ها اما آن تحرک لازم دیده نمی‌شود. درباره مبارزه با فساد اقتصادی نیز گرچه سخن گفته شده اما عمل جدی دیده نمی‌شود. اگر بخش‌های مختلف را تفکیک کنیم، می‌بینیم که در بسیاری از بخش‌ها عملکردها درست بوده اما در برخی بخش‌ها حداقل سنجشی برای نسبت تصمیمات با اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است.باید اقتصاد مقاومتی شاقول باشد، کنار همه تصمیمات گذاشته و میزان همسویی آن سنجیده شود. موضوع این است که احکام اقتصاد مقاومتی مانند شاقول در کنار تصمیمات قرار گیرد تا میزان همسویی آن با احکام مورد نظر، مشخص شود.

بالاخره کارگزاران لیبرال‌ هست یا نیست؟

ما لیبرال دمکرات مسلمانیم"؛ جمله مشهوری است که هر مطلعی به محض شنیدنش، حزب کارگزاران در ذهنش متبار می‌شود. و البته هفته‌نامه عصر جدید(ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران) نیز چندی است مدام بر این نکته تاکید می‌کند: کارگزاران، لیبرال‌اند.

حسین مرعشی سال‌هاست حزب متبوع خود را لیبرال دموکرات مسلمان می‌داند؛ هرچند در مصاحبه‌ای که چندی پیش با خبرگزاری تسنیم داشت، هیچ تعریف مشخصی از این لیبرالیسمی که می‌گوید با اسلام سازگاری دارد ارائه نمی‌کند.

در حالی حسین مرعشی بارها بر لیبرال دمکرات مسلمان بودن تشکیل متبوعش تاکید کرده که عطریانفر چنین مساله‌ای را تکذیب می‌کند.

محمدعطریانفر از اعضای برجسته شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگوی خود با تسنیم به طور تلویحی این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌گوید: من اولین بار است که این اظهارنظر(لیبرال بودن کارگزاران) را از زبان شما می‌شنوم.

عطریانفر البته در ادامه با نوعی تفکیک میان حوزه سیاسی و حوزه ایدئولوژیک در بحث لیبرالیسم، در پاسخ به این سؤال که چطور اسلام و لیبرالیسم با یکدیگر جمع می‌شوند و آیا این اجتماع نقیضین نیست، می‌گوید: اگر به لیبرالیسم به عنوان مکتب سیاسی توجه کنیم، یک برداشت می‌شود و اگر مکتب اعتقادی باشد، برداشت دیگری از آن می‌شود اما اگر برداشت دوم یعنی مکتب اعتقادی منظور شما باشد، باید بگویم کارگزاران نسبتی با مبانی فکر ایدئولوژیک در حوزه لیبرال ندارد. در بحث سیاسی باید تعریف کرد که لیبرالیسم در دستگاه فکری سیاسی برای جمهوری اسلامی چیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها