مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو گفت: استفاده از لیوان‌های یکبارمصرف شفاف برای نوشیدنی‌های گرم در درازمدت سرطان‌زاست و مردم به هیچ وجه نباید نوشیدنی‌های داغ در آنها بنوشند.
کد خبر: ۷۴۱۵۳۲
لیوان یکبارمصرف شفاف استفاده نکنید

جام جم سرا به نقل از ایسنا: دکتر حسین رستگار در مورد مصرف ظروف یکبار مصرف اظهار داشت: ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف باشند و در مراسم‌ عمومی و عزاداری‌ها برای نوشیدنی‌های داغ استفاده می‌شوند، به دلیل مواد مضری که دارند، در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ و... مواد پلیمری از خود آزاد می‌کنند و باعث بیماری‌های صعب العلاج و سرطان می‌شوند.

وی گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد. یعنی از ظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود. ظروف یکبار مصرف کاغذی و فوم برای مواد غذایی و آشامیدنی مناسب هستند. مواد غذایی که در رستوران‌ها استفاده می‌شوند نیز باید در فوم‌ها باشند و به هیچ وجه ظروف یکبار مصرف را داخل مایکروفر یا مایکروویو جهت گرم کردن غذا قرار ندهید.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: مردم به هیچ وجه نوشیدنی‌های داغ را در ظروف شفاف استفاده و مصرف نکنند و به جای آن از لیوان‌های شیشه‌ای و کاغذی استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها