کتابی که یک رییس‌جمهور را ویران کرد

پاسخ ۲۸۸ صفحه‌ای به ۱۸ کلمه

کتاب خاطرات بانوی اول سابق فرانسه با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی به زودی در ایران منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۰۸۶
فسادهای یک رئیس جمهور از زبان همسر سابق

«برای این لحظه متشکرم» خاطرات «والری تریرویلر» بانوی اول سابق فرانسه است که به زودی در ایران منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش، این کتاب جنجالی که به تازگی در فرانسه منتشر شده است، به زندگی 9 ساله‌ تریرویلر و رئیس‌جمهور فرانسه و به‌ویژه رابطه پنهانی اولاند و ژولی گیه، بازیگر فرانسوی می‌پردازد. والری تریرویلر بعد از انتشار خبر رسوایی اولاند و عکس سوار بر موتور او، چند روزی را در بیمارستان گذراند و سپس بدون هیچ واکنشی، در نهایت آرامش و با ادای احترام به کارکنان کاخ الیزه از زندگی اولاند بیرون رفت. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که آن سکوت به طغیانی چنین هولناک تبدیل شود؛ کتابی که فقط در دو روز اول توزیعش در کتاب‌فروشی‌های فرانسه با فروش 200 هزار نسخه‌ای رکوردها را شکست و بار دیگر داستان اولاند را سر زبان ها انداخت.

والری در این کتاب چیزهای زیادی از زندگی خصوصی رییس‌جمهور فرانسه را تعریف کرده است؛ از اینکه اولاند مردی بسیار سرد و بی‌احساس است، از همسر قبلی‌اش «سگولن رویال» می‌ترسیده، از فقرای فرانسه با لفظ «بی‌دندان‌ها» یاد می‌کرده، به خبر دستگیری «دومینیک استراوس کان» رییس سابق صندوق بین‌المللی پول به خاطر تجاوز می‌خندیده، اینکه الان و بعد از جدایی‌شان اولاند مدام به او پیامک می‌زند و خواهان برگشتن اوست و «تعداد اس‌ام‌اس‌های او در طول روز به 29 پیام هم می‌رسد.» او حتی از ماجرای عکس سلفی معروف «باراک اوباما» با نخست‌وزیر بلوند دانمارک و عصبانیت «میشل اوباما» هم روایتی به دست داده.

کتاب از صبح روز قبل از انتشار مجله‌ «کلوزر» که رابطه‌ مخفیانه‌ اولاند با ژولی گیه را فاش کرد، آغاز می‌شود و به روزهای نخستین آشنایی دو دلداده می‌رسد. تریرویلر در این کتاب، آرام آرام دو پازل را کنار هم قرار می‌دهد و آن‌ها را تکمیل می‌کند: یکی پازل چهره‌»پنهان» اولاند و آنچه در کاخ الیزه می‌گذرد و دیگری پازل چهره‌ «واقعی» خودش را.

«برای این لحظه متشکرم» خاطرات «والری تریرویلر» بانوی اول سابق فرانسه است که با ترجمه «ابوالفضل الله‌دادی» و توسط نشر «به‌نگار» منتشر خواهد شد. ابوالفضل الله‌دادی پیش از این کتاب «ژان ژنه و معماری خلأ» را در نشر نی منتشر کرده است. در رده‌ کتاب‌های سیاسیِ از این دست، بی‌شک «برای این لحظه متشکرم» نمونه‌ای بی‌همتاست. «جنجالی‌ترین کتاب سال» به زودی در ایران منتشر خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسیحا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
سلام هنوزكتاب راكامل نخواندم تابتونم نظرم رابنویسم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها