مسیریابی در شهرهایی که تا بحال سفر نکرده اید و یا گذرتان به آنجا نیفتاده است بسیار مشکل است و زمانی این کار سخت‌تر‌ خواهد بود که از محبت الهی یعنی‌ بینائی برخوردار نباشید.
کد خبر: ۷۴۱۰۲۷
نابینایان می‌توانند به سفر دور دنیا بروند

جام جم کلیک: مسیریابی در شهرهایی که تا بحال سفر نکرده اید و یا گذرتان به آنجا نیفتاده است بسیار مشکل است و زمانی این کار سخت‌تر‌ خواهد بود که از موهبت الهی یعنی‌ بینائی برخوردار نباشید.

شرکت مایکروسافت با بهره‌گیری از یک تیم تحقیقاتی‌، توانسته با طراحی یک هد‌ ست مخصوص نابینایان ، مشکلات تردد آنها در سطح شهر‌ها را کمتر کند. این دستگاه صداها‌ی چند لایه ای اطراف را جذب و به نحوی کارامد در اختیار نابینایان قرار می‌دهد.

روی گوشی‌های این هد‌‌ست دو روزنه وجود دارد تا صدای اطراف از طریق آن جذب شده و توسط بلندگو به شخص ناشنوا منتقل گردد. این روش باعث می‌گردد تا نه تنها صدای اطراف با کیفیت بالاتری به گوش‌ فرد برسد بلکه صدای راهنمای دستگاه نیز به خوبی‌ به‌ شخص منتقل گردد.

از دیگر مزایای این هدست، قابلیت تنظیم اتوماتیک هدست روی سر افراد مختلف است تا گوشی‌های مذکور دقیقا روی گوش فرد ناشنوا قرار گیرند، البته این امر با استفاده از یک دوربین جنبشی ساخت مایکروسافت که درون هدست قرار دارد، انجام می‌گیرد. اگر شخص نابینا مسیری را اشتباه طی‌ می‌کند ، هدست با فرستادن هشدار راهنمایی در مسیر صحیح، شخص نابینا را از پیمودن مسیر اشتباه باز می‌دارد. این هدست با استفاده از بلوتوث به گوشی همراه وصل می‌گردد و با استفاده از خدمات مسیریاب، تمامی‌ راه ها، نام بناها و غیره را برای فرد نابینا بازگو می‌کند.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محبت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
این كار سخت‌تر‌ خواهد بود كه از محبت الهی یعنی‌ بینائی برخوردار نباشید

بفهمید: نابینایان از محبت الهی محروم نیستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها