در زمان بروز مشکل و نیاز به آمبولانس، هر ثانیه بسیار ارزشمند است تا بتوان فرد بیمار و یا آسیب دیده را نجات داد، مخصوصاً افرادی که دارای ناراحتی‌ قلبی هستند.
کد خبر: ۷۴۱۰۲۳
آمبولانس پرنده: تکنولوژی، بیماران قلبی را آسوده خاطر می‌کند

جام جم کلیک: در زمان بروز مشکل و نیاز به آمبولانس، هر ثانیه بسیار ارزشمند است تا بتوان فرد بیمار و یا آسیب دیده را نجات داد، مخصوصاً افرادی که دارای ناراحتی‌ قلبی هستند.

هر ثانیه دیر رسیدن آمبولانس شانس زنده ماندن بیمار را کم می‌کند. اخیراً یکی‌ از فارغ تحصیلان دانشگاه DELFT با هدف کاهش زمان مورد نیاز برای رسیدن به بیمار و مواجه نشدن با ترافیک، دستگاهی پرنده طراحی کرده که بسیار کارامد است.

این آمبولانس هوایی دارای چند موتور الکتریکی‌ است و با سرعتی نزدیک به ۶۰ مایل در ساعت و مسافت ۴.۶ مایل قابلیت پرواز دارد.

داخل این آمبولانس یک دستگاه شک برقی برای بیماران قلبی تعبیه شده که در زمان رسیدن به محل حادثه می‌توان دستگاه را از داخل آمبولانس خارج کرد و طبق دستورالعمل موجود در آمبولانس عمل نمود. با استفاده از این دستگاه احتمال نجات قربانیان حمله قلبی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

سازنده این دستگاه با هدف تولید انبوه و در دسترس بودن آن برای همگان و کنترل دستگاه با استفاده از تلفن های هوشمند همچنان به تکمیل طرح خود خواهد پرداخت.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها