زمانی که بحث خرید گوشی دست دوم پیش می‌آید، حق خریدار است که از صحت دستگاه به طور کامل مطمئن شود. در اسمارت‌فون‌ها صفحه نمایش یکی از آن قسمت‌هایی‌ست که بهتر است هنگام خرید از سالم بودن کامل آن مطمئن شوید.
کد خبر: ۷۴۱۰۰۴
چگونه صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را آزمایش کنیم؟

به گزارش جام جم کلیک به نقل از آی‌تی رسان: زمانی که بحث خرید گوشی دست دوم پیش می‌آید، حق خریدار است که از صحت دستگاه به طور کامل مطمئن شود. در اسمارت‌فون‌ها صفحه نمایش یکی از آن قسمت‌هایی‌ست که بهتر است هنگام خرید از سالم بودن کامل آن مطمئن شوید.

مسایلی چون تعداد لمس همزمان و میزان حساس بودن به فشار از آن چیزهایی است که نه تنها هنگام خرید دستگاه دسته دوم، بلکه به طور کل زمان خرید هر دستگاه پایین یا میان رده‌ای باید چک شود، اما برای اطمینان از صحت صفحه نمایش چه باید کرد؟ با مقاله زیر همراه باشید تا پاسخ را بی‌یابید.

چگونگی تست و یافتن مشکل صفحه نمایش

گام اول

اولین کاری که باید انجام شود، فعال کردن آپشن توسعه دهندگان (developer options) از منوی تنظیمات است.

به این جا بروید: Settings>About phone و روی Build Number، هفت بار ضربه بزنید. زمانی که پیغام موفقیت ظاهر شد، دستگاه شما را یک توسعه دهنده می‌شناسد.

گام دوم

حالا زمان آن است که دوباره به منوی تنظیمات برگردید و Developer options را بی‌یابید.

پس از دست یابی به منوی مربوطه پایین بی‌آیید تا Pointer location ،Touch data یا چیزی مشابه به این گزینه به‌علاوه Show touches را پیدا و باکس‌های کناری‌شان را تیک بزنید. بلافاصله پس از تیک زدن یک خط کش در بالای نوار وضعیت دستگاه پدیدار می‌شود که پس از آن با هر بار لمس صفحه دایره‌هایی توسی رنگ ظاهر می‌شود.

گام سوم

با این خط کش در بالای صفحه می‌توانید تعداد لمس‌های همزمان را که صفحه نمایش از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، دریابید. اولین متغیر سمت چپ روی خط کش به طور پیش فرض P: 0/1 است. اگر دستگاه‌تان روی کاغذ از 10 لمس همزمان پشتیبانی می‌کند، برای مطمئن شدن از این امر هر 10 انگشت خود را روی صفحه بگذارید. مقدار این متغیر باید 10/10 شود.

گام چهارم

چیز دیگری که باید تست کنید، این است که آیا در تمام نقاط صفحه، میزان پاسخگویی به یک اندازه است.

از همان خط کش و متغیر Prs برای مطمئن شدن از سالم بودن صفحه در این زمینه استفاده کنید. انگشت خود را در جاهایی که از پاسخگویی صفحه مطمئن نیستید بکشید و میزان فشار را کمتر و کمتر کنید. می‌بینید که عدد جلوی این متغیر با این کار تغییر می‌کند. این عدد میزان فشاری که صفحه لمسی نیاز دارد، نشان می‌دهد. یک صفحه بد به فشار زیادی برای تشخیص لمس نیاز دارد.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
۲
۰
دمت گرم

نیازمندی ها