مرد طلافروش که با فروش طلای مشتریان خود به خوشگذرانی پرداخته بود، برای فرار از دست طلبکاران نقشه سرقت ساختگی طلاهایش را کشید.
کد خبر: ۷۳۹۹۸۳

به گزارش جام‌جم، دوم تیرامسال مردی همراه همسرش با حضور در پلیس آگاهی زنجان از سرقت کیف پر از طلا از سوی سارقان خبر داد.

مرد شاکی به افسر بازجو گفت: من در زمینه خرید و فروش طلا به شیوه چمدانی و سفر شهر به شهر فعالیت دارم. روز حادثه خودروام را کنار خیابان پارک کردم و همراه همسرم برای خرید وارد مغازه‌ای شدیم. آن روز فراموش کردم کیفی که طلاهای جدید را در آن گذاشته بودم، از خودرو بردارم. وقتی بازگشتم متوجه شدم دزدگیر خوب عمل نکرده و در خودرو تخریب شده است. سارقان کیفم که 3.5 کیلو طلا در آن بود را سرقت کرده بودند. طلاهای سرقتی متعلق به خانواده همسرم بود. می‌خواستم با فروش آن و سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا پولی به صاحبان طلاها بپردازم که با این حال به آنها بدهکار شدم.

با ثبت اظهارات مرد طلافروش، همسرش بازجویی شد و گفته‌های او را تائید کرد. در این مرحله ماموران با حضور در محل سرقت و بررسی خودروی مالباخته متوجه شدند قفل در خودرو تخریب شده است.

همزمان با شروع تحقیقات ماموران چند بار دیگر شاکی را به پلیس آگاهی فراخوانده و در بازجویی‌ها از او متوجه شدند شاکی هر بار گفته‌های جدیدی را مطرح می‌کند. همین موضوع باعث شک پلیس شد. بنابراین رفت و آمد‌های مرد طلافروش به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد و سرانجام ماموران سرنخ‌هایی را به دست آوردندکه نشان می‌داد گفته‌های مالباخته صحت ندارد و او مدتی است دچار مشکلات مالی شده است . با گذشت چهار ماه از وقوع حادثه با مدارکی که پلیس درباره غیرواقعی بودن شکایت مالباخته به دست آورده بود، او روز یکشنبه با دستور قضایی بازداشت شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی و راز شکایت دروغین را برملا کرد و گفت: من به جای این که با فروش طلا‌ها و پول به دست آمده از آن کاسبی‌ام را گسترش دهم، به سفرهای مختلف رفتم و به خوشگذرانی پرداختم. همین اشتباه باعث شد که دچار مشکلات مالی شوم و نتوانم به تعهدات مالی‌ام عمل کنم.

وی ادامه داد: برای این که کسی متوجه موضوع نشود، تصمیم گرفتم نقشه یک دزدی دروغین را طراحی کنم. سپس ماجرا را برای دوستم تعریف کردم که قول همکاری داد. روزحادثه بر اساس نقشه‌مان کیف خالی را زیرصندلی گذاشتم. با همسرم همراه شدم تا او را به عنوان شاهدی کنار خود داشته باشم. وقتی به بهانه خرید از خودرویمان پیاده شدیم طبق نقشه، دوستم به محل پارک خودرو آمد کیف خالی را برداشت و در خودرو را هم تخریب کرد تا سرقت دروغین واقعی به نظر برسد.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد که جستجو برای دستگیری همدست فراری وی آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها