هزار نفر علاقمند به بازیگری ثبت نام کردند

فاطمه گودرزی مهمان «سینما اکران» امشب

با آغاز اکران دو فیلم «مستانه» و «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند»، عروسک‌های دوست‌داشتنی «شهر موش‌ها2» همچون کپل، نارنجی، گوش دراز، کپلک، صورتی، مشکی و کورالموش، با رکوردشکنی و فروش 12 میلیارد تومانی از امروز کم‌کم جای خود را به بازیگران سرشناسی چون محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، آتیلا پسیانی، باران کوثری، فاطمه گودرزی، میلاد کی‌مرام و فرهاد اصلانی می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۹۹۲۴
خداحافظی موش‌ها از سینماها
به گزارش جام‌جم، دو فیلم «شیار 143» ساخته نرگس آبیار و «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور که موضوع دفاع مقدسی دارد، از چهارشنبه هفته گذشته به ترتیب در سرگروه‌های آزادی و استقلال اکران شده است و به دلیل حضور بازیگرانی چون مریلا زارعی و پرویز پرستویی مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفته است.

«نطفه شوم» ساخته کریم آتشی هم با بازی سام درخشانی، لاله اسکندری، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی و جمشید هاشم‌پور در چند سینما به صورت آزاد و بدون سرگروه اکران شد.

تغییرفصل اکران سینماها با روی پرده رفتن دو فیلم جدید از امروز شکل کامل‌تری به خود می‌گیرد و دو فیلم «مستانه» و «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» فضاهای دیگری را به آثار فعلی اکران می‌افزاید.

«مستانه» فیلمی با موضوع اجتماعی است که قصه یک بازیگر مشهور سینما را روایت می‌کند. در این فیلم که از امروز با سرگروهی آفریقا اکران می‌شود، بازیگران شناخته شده‌ای چون سحر دولتشاهی، فرهاد اصلانی، باران کوثری، میلاد کی‌مرام، آتیلا پسیانی و محمد متوسلانی بازی می‌کنند.

محمدحسین فرح‌بخش، کارگردان این فیلم ضمن اشاره به مراسم افتتاحیه فیلم «مستانه» که ساعت 21 امروز با حضور عوامل فیلم و برخی از چهره‌های فرهنگ و هنر در سینما آفریقا برگزار می‌شود، درباره زمان اکران فیلمش به جام‌جم گفت: قطعا بهترین زمان برای اکران فیلم، فصل تابستان بود، اما می‌دانیم که به هر حال آن فصل ظرفیت محدودی برای اکران دارد.

فرح‌بخش این فیلم را برخلاف ساخته قبلی‌اش «زندگی خصوصی» جنجالی ندانست و گفت: «زندگی خصوصی» هم یک فیلم جنجالی نبود و کسانی که الان آن را از شبکه نمایش خانگی می‌بینند، اذعان می‌کنند، آن را بیش از هر چیز فیلمی ارزشی و اجتماعی می‌دانند. کسانی که جلوی اکران این فیلم را گرفتند، تعدادی اوباش بودند، اما الان آن وضع فرق کرده و این ارشاد دیگر در مقابل لات‌ها کم نمی‌آورد و عقب‌نشینی نمی‌کند.

فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» ساخته قربان محمدپور هم دیگر اثری است که از امروز در سرگروه سینمایی قدس جایگزین فیلم «شهر موش‌ها2» می‌شود. «شهر موش‌ها2» ساخته موفق مرضیه برومند گرچه از امروز سینمای سرگروهش را از دست می‌دهد، اما همچنان در پردیس‌ها و سینماهای آزاد به نمایش خود ادامه می‌دهد و این شانس را دارد که میزان فروش کل خود را از مرز 12 میلیارد تومان هم عبور دهد و تا مدت‌ها دست‌نیافتنی به نظر برسد.

«آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» باوجود بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، فرزاد حسنی، ارسلان قاسمی و فاطمه گودرزی ظرفیت زیادی برای فروش بالا دارد.

قربان محمدپور، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که ساخت آثاری چون «دل بی‌قرار» و «زبان مادری» را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با جام‌جم از برگزاری مراسم رونمایی فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» در ساعت 16 و 30 دقیقه جمعه در سالن شماره یک مجتمع سینمایی کوروش خبر داد و گفت: این زمان اکران از دست من خارج است و به تصمیم مالکان و پخش‌کننده فیلم برمی‌گردد، خودم بیشتر تمایل داشتم فیلم در عیدفطر اکران می‌شد، اما با وجود این فکر کنم حتی در همین زمان هم فیلم به فروش خوبی دست پیدا کند.

این کارگردان «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» را فیلمی اجتماعی با لحظات طنز دانست و گفت: موضوع فیلم درباره ازدواج موقت است و سه شخصیت اصلی قابل لمس دارد که مردم نمونه‌های آن را در جامعه می‌بینند.

فیلم‌های «مستانه» و «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» در حالی از امروز اکران می‌شود که فروش فیلم‌های روی پرده تاکنون از این قرار است: شهر موش‌ها2 با 65 روز اکران 12میلیارد تومان، آتش‌بس2 با 37 روز اکران سه میلیارد و 700 میلیون تومان، ساکن طبقه وسط با 20 روز اکران 700 میلیون تومان، شیار 143 با 5 روز اکران 250 میلیون تومان و میهمان داریم با 5 روز اکران صد ملیون تومان.

اکران ویژه «میهمان داریم»

چند وقتی است که سازندگان فیلم‌های سینمایی فقط به اکران عمومی فیلم خود بسنده نمی‌کنند و مراسم‌های ویژه‌ای تحت عنوان رونمایی و افتتاحیه برگزار می‌کنند. این اتفاق بویژه درباره آثاری می‌افتد که به لحاظ مضمونی ویژگی خاصی داشته باشد.

پس از مراسم افتتاحیه «شیار 143» که با تجلیل از مادران شهدا همراه بود، سازندگان فیلم «میهمان داریم» هم دوشنبه شب مراسم ویژه‌ای را در سینما استقلال برگزار و طی آن از هفت خانواده شهید تجلیل کردند. محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در این مراسم «میهمان داریم» را ادای دین سینمای ایران به خانواده معظم شهدا و جانبازان دانست و گفت: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به این عزیزان داشته باشند و نجابت و بزرگواری این خانواده‌ها باعث نشود که از آنها غفلت کنیم. جانبازان ما زیاد رنج کشیده‌اند و خانواده شهدا نیز تنها هستند، پس ما وظیفه داریم کنار آنها باشیم.

علی رستگار‌/‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها