محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فرودگاه وین گفت: ما وارد مرحله آخر مذاکرات شده‌ایم.
کد خبر: ۷۳۹۷۳۲
ظریف:وارد مرحله آخر مذاکرات شده‌ایم

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از وین , وزیر خارجه کشورمان افزود: همانطور که از ابتدا هم گفتیم در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل داشته باشد پیشنهادات متعددی برای اطمینان حاصل کردن از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران وجود دارد و آنها نیز مطرح شده اند.

ظریف افزود: این پیشنهادات می تواند راه حل یا راه حل های متعدد و مناسبی ارائه دهد.

دهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ از امروز سه شنبه در وین پایتخت اتریش آغاز می شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در دهمین دور از مذاکرات بر سر توافق جامع هسته ای در راس هیاتی، وارد وین پایتخت اتریش شد.

این دور از مذاکرات ظهر امروز سه شنبه ساعت 1بعدازظهر بوقت محلی با ناهار کاری ظریف و کاترین اشتون هماهنگ کننده 5+1 در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

خبرهای رسانه های غربی از این حکایت دارد که جان کری وزیر خارجه امریکا قرار است به مذاکرات وین بپیوندد اما زمان دقیق حضور وی در این مذاکرات هنوز اعلام نشده است.

پیش بینی می شود همچون روال نشست های قبلی نشست های دوجانبه و چندجانبه بین ایران و دیگر کشورهای عضو 1+5 برگزار شود.

یکی از نکات جدید این دور از مذاکرات، برپا کردن چادر مخصوص در مقابل هتل کوبورگ است که خبرنگاران می توانند خبرهای خود را از این محل ارسال کنند.در نشست های قبلی، محل حضور خبرنگاران در محل استریا سنتر و یا هتل مریوت وین بود.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 پیش از پیوستن به مذاکرات وین در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه تلاش دارند دیدگاههای خود را به یکدیگر نزدیک کنند.

جان کری قبل از آمدن به وین در سفری به لندن، با همتای انگلیسی خود دیدار می کند و همچنین فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان امروز عازم مسکو می شود و تصمیم دارد با لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها