گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از صحن علنی مجلس

چرا دانش آشتیانی هم رای اعتماد نگرفت؟

نماینده اردکان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اختلاف مجلس و دولت جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین می‌کند که این گناهی نابخشودنی است.
کد خبر: ۷۳۹۷۱۵
مردم انتظار حل مشکلاتشان را از مجموعه حاکمیت دارند

محمد‌رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت در سخنانی در موافقت با دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: امروز در شرایط تعیین‌کننده‌ای قرار داریم، امروز خانواده انقلاب باید دست در دست هم برای ساختن کشور و گشودن گرهی از امور پیش رو، با یکدیگر همراه و هم‌رای شوند.

وی افزود: اکنون دانشگاهیان و دانشگاه‌ها به نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری در پی افکندن انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن داشتند، چشم به تصمیم ما دوخته‌اند تا چگونه ما نمایندگان مجلس دولت را در این شرایط خطیر و حساس یاری می‌کنیم.

تابش خاطرنشان کرد: دغدغه‌های رئیس‌جمهور در روز تنفیذ را به یاد آورید که جهت‌گیری دولت را حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد، رئیس‌ جمهور از همه استمداد طلبید که بگذارید شایستگان به ملت خدمت کنند، بیایید امروز آموزه‌های دینی و قرآنی را الگوی راه خویش قرار دهیم چرا که مردم تشنه خدمات صادقانه و خالصانه هستند.

نماینده اردکان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مردم انتظار حل مشکلاتشان را از مجموعه حاکمیت دارند، بداخلاقی‌ها، ناهماهنگی‌ها و ناکارآمدی‌ها را برنمی‌تابند، نمی‌دانم ما در چه فضایی سیر می‌کنیم، گاهی اتفاقاتی در جامعه می‌افتد که برای ما هشدار‌دهنده است، دوستان توجه کنند که ما بنا به فرموده مقام معظم رهبری، باید ریل‌گذاری کنیم تا دولت بتواند کار خودش را به خوبی انجام دهد.

تابش یادآور شد: عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی برای تصدی سکان وزارت علوم و عزل دیگری، چه پیامی را به جامعه منتقل می‌کند؟ مبادا اختلاف مجلس و دولت جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند که این گناهی بس نابخشودنی است، در نظامی که مردم برای آن خون دادند، از جان و مال خود گذشتند و کار را امروز به دست ما سپردند، اگر ما نتوانیم سر کوچکترین مسائل تعامل و همراهی داشته باشیم درست نیست.

وی با بیان اینکه مردم از ما حکومت‌داری می‌خواهند، تأکید کرد: مجلس و دولت باید در سایه تعامل، همدلی و وحدت، ید واحده شوند، اجازه ندهیم اختلافات سیاسی منجر به شکاف عمیق بین ما و نیروهای دلبسته به انقلاب اسلامی شود، جمعی از این وفاداران به نظام و انقلاب را متهم می‌کنیم و راه را برای ادامه خدمات آنها سلب می‌کنیم که این امر سیل مهاجرت نخبگان را رقم می‌زند، گفته می‌شود 150 میلیارد دلار سالانه هزینه مهاجرت نخبگان از کشور است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها