ویدئوی تازه منتشر شده در مورد سر بریدن یک امدادگر آمریکایی و 15 سرباز سوری توسط نیروهای داعش، با محکومیت سران کشورهای دنیا رو‌به‌رو شده است. پیتر کاسیگ بیست و شش ساله سومین گروگان آمریکایی است که داعش اعدام وی را بر عهده گرفته است. پیتر کاسیگ که پس از اسارت، به دین اسلام گروید و نام عبدالرحمن را برای خود برگزید، سال 2012 یک سازمان بشردوستانه تاسیس کرد. وی سال 2013 در سوریه ربوده شد.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۹

به گزارش ایسنا، در واکنش به این خبر، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با تائید مرگ پیتر کاسیگ، سربریدن او را پلیدی محض خواند. اوباما در این بیانیه اعلام کرد: «عبدالرحمن یک فعال امور بشردوستانه بود که برای نجات زندگی سوری‌هایی کار می‌کرد که به دلیل مناقشه در این کشور زخمی و محروم شده‌اند. اقدامات داعش نشان داد که آنها به اصول هیچ دینی و البته دین اسلام که عبدالرحمن پذیرفته بود، پایبند نیستند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در پیامی از قتل سنگدلانه عبدالرحمن کاسیگ ابراز تأسف و تأثر کرد و گفت: «داعش بار دیگر شرارت و اوج انحراف خود را نشان داد.»

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز این اقدام را «جنایت بر ضد بشریت» خواند و اطمینان داد کشورش به جنگ با داعش ادامه خواهد داد. مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز این اقدام را «یکی دیگر از وحشیگری‌های داعش» خواند.

از سوی دیگر، نشریه «دیلی‌بیست» روز گذشته با انتشار گزارشی، مدعی شد گروگان بعدی گروه تروریستی داعش که ممکن است سر بریده شود، یک زن آمریکایی بیست و شش ساله است. به ادعای این نشریه این زن که داعش هنوز نام وی را اعلام نکرده و خانواده‌اش هم قصد ندارند مشخصاتش را فعلا اعلام کنند، یک امدادگر است و در سال ۲۰۱۳ به همراه گروهی از امدادگران، ربوده شده است. دیلی‌بیست گزارش کرد که داعش برای آزاد کردن دیگر گروگان‌های آمریکایی که در اختیار دارد، شش میلیون دلار طلب کرده است. دولت آمریکا مدعی است تاکنون به این گروه‌ها پول نداده است.

در خبر دیگری، رئیس شورای استانی الانبار با تاکید بر این‌که تکفیری‌های داعش در نقشه خود برای سیطره بر استان الانبار ناکام ماندند، گفت: تمام عشایر الانبار برای پاکسازی استان از لوث عناصر تکفیری این گروهک با یکدیگر متحد شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها