شهرک نشینان صهیونیست یک راننده فلسطینی را در محل کارش به دار آویختند

روز خشم در فلسطین

به‌دنبال کشف جسد یک فلسطینی سی و دو ساله، درگیری‌های تازه‌ای میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در شهر قدس رخ داد. این فلسطینی در داخل اتوبوسی که راننده آن بود در منطقه صنعتی جفعات شائول در بیت‌المقدس به دار آویخته شده است.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۳

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری الجزیره، یوسف الرمونی جوان سی و دو ساله فلسطینی بود که روز گذشته پیکر بی جانش در داخل یک اتوبوس کشف شد. این راننده شهید فلسطینی ساکن محله جبل الزیتون در قدس قدیمی و متاهل و دارای چند فرزند بود. جسد او در منطقه «گیوات شائول» قدس اشغالی پیدا شده که با کراوات به یکی از میله‌ها حلق آویز شده بود.

درحالی که مقامات پلیس اسرائیل می‌گویند این راننده «خودکشی» کرده است، شاهدان فلسطینی گفتند جسد او پس از حمله سه شهرک‌نشین به او پیدا شده است. این شاهدان همچنین برای اثبات ادعای خود آثار ضرب و جرح روی جسد وی را نشان دادند. جسد الرمونی بلافاصله بعد از کشف به بیمارستان «هداسا» منتقل شد تا دلیل مرگ او تائید شود.

آماده باش

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، رژیم صهیونیستی روز گذشته به دنبال کشته شدن یوسف الرمونی به دست گروهی از شهرک نشینان صهیونیست در منطقه صنعتی دیر یاسین در غرب قدس اشغالی، در سرزمین‌های اشغالی حالت آماده باش اعلام کرد. به همین مناسبت صدها تن از نیروهای امنیتی در مناطق جبل الزیتون و محله‌های مجاور آن از جمله صوانه، وادی الجوز، راس العامود، شیاح و در بیشتر مناطق شهر قدس مستقر شدند. این در حالی است که خبر می‌رسد درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیستی و فلسطینیان در شهرک‌های عیزریه و ابو دیس در جنوب شرقی قدس اشغالی و عیسویه در مرکز آن رخ داده است. فلسطینیان روز گذشته را به همین مناسبت «روز خشم» اعلام کردند.

همچنین روزگذشته رانندگان فلسطینی اتوبوس‌های شرکت «ایجد» که الرمونی نیز در آنجا کار می‌کرد با اعلام اعتصاب در اعتراض به کشته شدن همکارشان به دست شهرک‌نشینان صهیونیست دست از کار کشیدند. به‌دنبال درگیری‌های روز گذشته، نظامیان صهیونیست پنج فلسطینی را در «بیت جالا» و اردوگاه‌های «عایده» و عزه در شمال بیت لحم دستگیر کردند. رژیم صهیونیستی یکشنبه شب نیز 16 فلسطینی را به بهانه دست داشتن در تظاهرات بازداشت کرده بود.

حمله شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها پیش از این هم به کرات اتفاق افتاده است. تابستان امسال شهادت یک نوجوان فلسطینی به دست سه صهیونیست که وی را ربوده و سپس زنده زنده آتش زدند، به بروز اعتراضاتی منجر شد که هنوز هم ادامه دارد و هر روز بر حجم آن افزوده می‌شود. بسیاری اعتراضات اخیر را آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها دانسته‌اند.

طی هفته‌های اخیر و به‌دنبال اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی، درگیری میان نیروهای امنیتی این رژیم و فلسطینیان در قدس شرقی افزایش یافته و این درگیری‌ها به مناطقی از کرانه باختری و شهرهای فلسطین اشغالی کشیده شده است.

در یک خبر دیگر اعلام شد یک شهرک‌نشین یهودی به ضرب چاقوی یک جوان فلسطینی در خیابان انبیاء در قدس زخمی شد. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام تمام ورودی‌های شهرقدیمی قدس را بستند و شروع به عملیات بازرسی منازل برای یافتن جوانی که دست به این اقدام زده بود، کردند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عملیات قهرمانانه این فلسطینی را که با سلاح سرد به صهیونیست‌ها حمله کرده بود، ستود و آن را تبریک گفت. حماس در بیانیه‌ خود تاکید کرد این عملیات پاسخی طبیعی به ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین بویژه مسجد الاقصی بوده است.

مذاکرات سازش

باتشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس، آمریکا تلاش می‌کند دوباره مذاکرات سازش را فعال کرده تا به این وسیله از اوج گرفتن اعتراضات فلسطینی‌ها کاسته شود و در همین راستا روز گذشته اعلام کرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماسی تلفنی از «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دریافت کرده و در این تماس پیرامون مذاکرات سازش صحبت شده است. همچنین روز شنبه محمود عباس تماسی دیگر از «فدریکا موگرینی» هماهنگ‌کننده جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت که محور آن نیز احیای مذاکرات سازش بود. محمود عباس پنجشنبه هفته گذشته با جان کری در عمان دیدار کرد و پیرامون حل اوضاع متشنج کنونی قدس، تعرض صهیونیستی به مسجدالاقصی و تلاش برای سازش بحث و گفت‌وگو شد.

به مناسبت درگیری‌های اخیر در قدس، اتحادیه عرب نیز اعلام کرد در پایان ماه جاری میلادی نشست فوق‌العاده‌ای در سطح وزرای خارجه را با موضوع بررسی تحولات فلسطین برگزار خواهد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه عکاظ عربستان، شورای اتحادیه عرب روز شنبه بیست و نهم نوامبر (هشتم آذر) در دبیرخانه این اتحادیه نشستی در سطح وزرای خارجه کشورهای عرب برگزار خواهد کرد. گفته می‌شود قرار است پیش از این، نشست دیگری در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو در کمیته طرح صلح عربی با هدف بررسی تحولات در فلسطین برگزار شود. از چندی پیش برخی مقامات اسرائیلی اظهار تمایل کردند که طرح صلح عربی از نو فعال شود. این طرح در سال 2002 از سوی عربستان سعودی در کنفرانس اتحادیه عرب در بیروت پیشنهاد شد. به موجب این طرح اگر اسرائیل از سرزمین‌های 67 عقب‌نشینی کند، اعراب روابط خود را با این رژیم به حالت عادی در خواهند آورد. دولت نتانیاهو می‌گوید زمان طرح صلح عربی به پایان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها