لیگ ستارگان بوکس در جریان است و روزبهانی در نخستین گام رقیب ازبک را شکست داد

مشت‌های احسان در لیگ ستارگان

برگزاری پیکارهای بوکس قهرمانی ایران، بوکسورهای تیم ملی را یک گام به رقابت‌های جهانی نزدیک می‌کند؛ رقابت‌هایی که برای بسیاری از بوکسورها، حکم انتخابی المپیک را در سال 2016 دارد و اردیبهشت آینده در دوحه قطر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۴۵۹

این رقابت‌ها از پنجشنبه همین هفته در بروجرد برگزار می‌شود. انگیزه‌های بوکسورهای جوان و اقتدار باتجربه‌ها، تقابل زیبایی روی رینگ بروجرد به وجود می‌آورد تا کارشناسان خبره بوکس با بررسی نتایج بتوانند شایسته‌ترین‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنند. هرچند نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که بوکسورهای ملی‌پوش با توجه به فشار بازی‌های آسیایی نتوانند روی رینگ حاضر شوند یا اصلا قید این رقابت‌ها را بزنند.

فدراسیون بوکس برای این پیکارها کمیته فنی تشکیل داده که در آن چهره‌های نام‌آشنای بوکس دیده می‌شوند؛ مردانی از جنس بوکس ایران با مدال‌آوری در سال‌های گذشته که اینک تجربیاتشان را باید در اختیار جوان‌ترها قرار بدهند.

اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس از پیکارهای پیش‌روی بوکس راضی است و آن را فرصتی برای شناخت ظرفیت‌های موجود در استان‌ها می‌داند. احدی که خود روزهای آغازین این پیکارها در ایران نیست، از کمیته فنی درخواست کرده است با وسواس بیشتری بوکسورهای آینده‌دار را انتخاب کنند. او می‌گوید: تیم ملی قدرتمند از دل مسابقه‌های قهرمانی ایران بیرون می‌آید و من بنا بر گزارش‌هایی که از سوی همکارانم در استان‌های مختلف دریافت کرده‌ام، به حضور جوانان مستعد در این پیکارها امیدوارم.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این پرسش که آیا همه بوکسورهای باتجربه مانند ملی‌پوشانی که در اینچئون روی رینگ رفتند، در پیکارهای قهرمانی ایران شرکت می‌کنند، می‌گوید: فدراسیون طی بیانیه و دعوتنامه‌ای از همه اعضای تیم ملی دعوت کرده تا در پیکارهای بروجرد روی رینگ بروند و استثنایی هم قائل نشده است. این مسابقه‌ها جنبه انتخابی تیم ملی دارد و حضور ملی‌پوشان سبب رونق مسابقه‌ها و کیفیت بیشتر آن می‌شود.

آیا در صورت غیبت ورزشکاری بویژه از نوع ملی‌پوش صاحب‌نام، فدراسیون نام او را حذف می‌کند؟ احدی که تمایل زیادی به حرف زدن در این مورد ندارد، می‌گوید: به هر حال نامه‌ای است که فدراسیون به هیات‌ها ابلاغ کرده و من نمی‌توانم در این ارتباط اظهارنظر کنم، با این حال امیدوارم همه بچه‌های بوکس در بروجرد حاضر باشند. من حتی تماسی از ملی‌پوشان نداشتم که بگویند نمی‌آیند و امیدوارم همه برای بوکس قهرمانی ایران انتخابی تیم ملی مصمم باشند؛ زیرا تمرینات تیم ملی ده روز بعد از پایان این پیکارها آغاز می‌شود.

موفقیت احسان در لیگ ستارگان

احدی سه روز اول پیکارها همراه احسان روزبهانی، بوکسور تیم ملی در بلغارستان است؛ جایی که روزبهانی باید برای رقابت با حریفی از آفریقا روی رینگ برود. این رقابت‌ها در سطحی از رقابت‌های بوکس جهان برگزار می‌شود که اهمیت آن برای بیشتر کشورها ثابت شده است. از این رقابت‌ها، نفرات اول و دوم به طور مستقیم روانه بازی‌های المپیک 2016ریودوژانیرو می‌شوند. احسان روزبهانی در بوکس اول خود برابر رقیبی از ازبکستان پیروز شد و چند روز دیگر با قهرمان آفریقا مبارزه می‌کند.

احدی درباره پیکارهای روزبهانی می‌گوید: احسان روزبهانی، نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم تیم ملی بوکس در این پیکارهاست که من همراه دکتر بهرامی‌نژاد، بدنساز تیم ملی او را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنیم. احسان در دومین مبارزه خود باید روز جمعه با نماینده آفریقا مبارزه کند که فکر نمی‌کنم کار سختی پیش رو داشته باشد. با پیروزی در پیکار اول، هم‌اکنون شرایط روانی احسان بهتر از قبل شده است. تمرینات آمادگی جسمانی خوبی را هم زیر نظر بدنساز انجام داده و سرگرم شبیه‌سازی در پیکار آتی است.

احدی تاکید می‌کند در پایان لیگ ستارگان بوکس جهان، نفرات اول و دوم مستقیما راهی المپیک برزیل می‌شوند. او بخت روزبهانی را برای موفقیت در این پیکارها مناسب توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: سخت‌ترین حریف روزبهانی، نماینده ازبکستان بود که عنوان سومی جهان و بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود داشت که در همان بازی اول مقابل احسان شکست خورد. در این رقابت‌ها، نماینده قزاقستان نیز شرکت کرده که در بازی اول مقابل حریف خود شکست خورد.

احدی در ارزیابی‌های خود از حریفان احسان می‌گوید: بوکسور روس، تنها حریف سرسخت روزبهانی تا فینال است. البته او نیز فکر نمی‌کنم بتواند مقابل روزبهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. امیدوارم احسان بتواند برای رسیدن به المپیک برزیل از همین راه به عنوان بزرگ‌ترین فرصتی که پیش‌ رویش قرار دارد، بهترین استفاده را کند.

حذف آماتور در مکاتبات بوکس

در روزهای گذشته بوکس ایران در زمینه رویدادهای بین‌المللی هم بیکار نبوده و با فرستادن نماینده‌اش به اجلاس جهانی بوکس در جریان آخرین اخبار در سطح فدراسیون بین‌المللی بوکس قرار گرفت. همایون اردلان، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون بوکس به عنوان نماینده ایران در اجلاس جهانی بوکس که در شهر جی جو کره جنوبی به مدت سه روز برگزار شد، حضور یافت. اردلان در این نشست سه روزه نرم‌افزار مدرن داوری بوکس را خریداری کرد. همچنین در جریان آخرین تغییرات در مقررات بوکس جهان قرار گرفت. براساس اطلاعاتی که در جریان این اجلاس منتشر شد، قرار است آقای وو، رئیس چین تایپه‌ای فدراسیون بین‌المللی بوکس، تلاش‌های خود و کمیته اجرایی را برای نزدیک کردن بوکس آماتوری به حرفه‌ای بیشتر کند.

اکبر فرج‌زاده، مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون بوکس با تائید این خبر می‌گوید: تلاش‌های فدراسیون جهانی برای نزدیک کردن بوکس آماتوری به حرفه‌ای بیشتر از جهت اسپانسر شیپ و تبلیغات است. در بوکس آماتوری اراده سرمایه‌گذاری بین شرکت‌های تجاری کمتر وجود دارد، بر این اساس فدراسیون بین‌المللی رفته‌رفته می‌خواهد نام آماتوری را از فدراسیون‌های تابعه حذف کند. فرج‌زاده این را هم اضافه می‌کند که فدراسیون بین‌المللی خواستار حذف آماتور از تمام مکاتبات بوکس با این فدراسیون شده است.

محمد رضاپور ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها