مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۹۴۲۰
بارش برف در 7 استان کشور

احد وظیفه درگفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز، ابرناکی، بارش باران، وزش باد، در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد وبرق و کاهش نسبی دما در نوار شمالی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه بارشها بتدریج نواحی شمال شرق و برخی نقاط شرق را نیز دربر می گیرد و در شمال غرب به تدریج ازمقدار ابرها کاسته می شود که بارش در این روز در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان شدیدتر خواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه داشته و بتدریج از اواخر وقت این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

وظیفه با اشاره به بارش برف در بعضی مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور گفت: فردا در استانهای کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و در اواخر وقت در گلستان و روز چهارشنبه در استانهای گلستان و خراسان شمالی اختلال در تردد جاده‌ای به شرح زیر پیش بینی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها بکار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط ابری و بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می‌شود که اوایل شب کاهش ابر خواهیم داشت. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 5 و 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهار‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 و 15 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها