مادری ۵۰ ساله هستم. دختری ۲۸ ساله دارم که پدرش فوت کرده است. خواستگار دارد اما خواستگارانش وقتی می‌فهمند پدرش فوت کرده، جور دیگری به ما نگاه می‌کنند و منصرف می‌شوند. لطفا کمکم کنید.
کد خبر: ۷۳۹۲۳۳
انصراف از خواستگاری دختر به دلیل فوت پدر!

جام جم سرا به نقل از خراسان: اینکه گفته‌اید دخترتان خواستگار دارد، ولی منصرف می‌شوند جای بررسی و تامل بیشتری دارد چرا که محروم بودن دختر از نعمت پدر بتنهایی نمی‌تواند دلیل انصراف همه خواستگاران از ازدواج باشد مگر اینکه نبود پدر در زندگی، باعث تغییر در نحوه زندگی و موجب بروز ناهنجاری‌هایی در عملکرد اعضای خانواده شده باشد.

در واقع خانواده‌هایی هستند که سایه پدر بر سرشان نیست ولی همه فرزندان آن‌ها ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند و در زندگیشان بسیار موفقند.‌ ای کاش به زمان فوت همسرتان اشاره می‌کردید ولی اگر زمان زیادی از درگذشت شوهرتان نمی‌گذرد، احتمالا قبل از آن نیز برای دخترتان خواستگارانی آمده‌اند که در این صورت می‌توان نتیجه گرفت دلایل دیگری مانع ازدواج فرزندتان شده است.
به چند مورد که ممکن است سبب پشیمان شدن خواستگار برای ازدواج با یک دختر شود، اشاره کوتاهی می‌کنیم:

لازم است که با بررسی و تحقیق بیشتر در این باره به دنبال علل و عوامل اصلی این مشکل باشید. هرچند ممکن است برای بعضی خواستگاران پذیرش این موضوع که پدر دخترتان فوت کرده است، کمی سخت باشد اما شما و دخترتان با داشتن ویژگی‌های مثبت دیگری می‌توانید تا حدودی این موضوع را حل کنید.


سختگیری بیش از حد و قرار دادن شرایط سنگین برای ازدواج یکی از عواملی است که تعداد زیادی از پسرهای جوان و آماده ازدواج را می‌ترساند و چون نمی‌توانند آن شرایط را مهیا کنند، به دنبال خانواده‌های دیگری برای تشکیل زندگی مشترک می‌روند.


بیان انتظارات و خواسته‌های غیر معقول در جلسه خواستگاری، یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود، خواستگار از ازدواج با دختر شما منصرف شود. بار دیگر انتظارات و خواسته‌‌هایتان را که در جلسات خواستگاری مطرح می‌کنید، بررسی کنید و در صورت غیر معقول بودن، دیگر آن‌ها را مطرح نکنید.


توصیه می‌کنم با دخترتان صمیمانه و منطقی گفت‌و‌گو کنید و در صورت امکان، افراد بزرگ و معتبر فامیل نیز در جلسات خواستگاری حضور داشته باشند تا بتوانند در مدیریت مطلوب جلسه و حصول نتیجه به شما کمک کنند. (حسین محرابی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها