گروه تروریستی تکفیری داعش روز گذشته با انتشار ویدئویی اعلام کرد «پتر کاسیگ» و تعدادی از سربازان ارتش سوریه را سر بریده است. «پتر کاسیگ» امدادگر آمریکایی چندی قبل در سوریه ناپدید شده بود.
کد خبر: ۷۳۹۰۸۳

به گزارش فارس، در این ویدئو که صحنه‌های بشدت دلخراشی دارد، گروهی که داعش می‌گوید سربازان ارتش سوریه بوده‌اند همراه با گروگان آمریکایی به صف شده‌ و بعد تعدادی از اعضای داعش که به نظر می‌رسد هریک از ملیت‌های مختلف باشند بدون آنکه چهره‌های خود را پوشانده باشند، بوضوح آنها را سر می‌برند. دولت‌های آمریکا و انگلیس اعلام کرده‌اند که در حال بررسی این ویدئو هستند.

فردی که از سوی رسانه‌های غربی به عنوان عامل سر بریدن چهار گروگان غربی پیشین معرفی شده بود، در این ویدئو نیز ظاهر شده و شخصا «کاسیگ» را سر می‌برد. این در حالی است که نشریه دیلی‌میل دیروز مدعی شده بود این فرد در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به همراه ابوبکر البغدادی زخمی شده است. بنا بر اعلام داعش، این ویدئو در منطقه‌ای به نام «دابق» واقع در شمال شهر حلب سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه فیلمبرداری شده است. حلب شهری است که از ابتدای بحران سوریه صحنه درگیری‌های گسترده بوده و در ماه‌های اخیر در آستانه بازپس‌گیری توسط ارتش قرار گرفته است.

پیش از این گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه که در حال از دست دادن این شهر مهم هستند، خواستار مداخله نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و هدف قرار دادن مواضع دولت سوریه شده بودند.د اعش در سه ماهه اخیر به صورت سریالی ویدئوهایی را منتشر کرده و در آنها مدعی شده است که دو آمریکایی و دو انگلیسی را سر بریده است. این گروه پیش از این هم تهدید کرده بود که در صورت ادامه حملات ائتلاف، «کاسیگ» را سر می‌برد. کاسیگ از زمانی که خدمت سربازی را در سال 2012 رها کرد، در سازمان امدادرسانی «سیرا» فعالیت می‌کرد تا این که از سوی داعشی‌ها در دسامبر سال گذشته در سوریه دستگیر شد. پیشتر والدین این آمریکایی با درخواست از داعش برای آزاد کردن فرزندشان، از اقدامات انسانی و اسلام آوردن کاسیگ به عنوان حسن‌نیت وی در قبال اسلام یاد کردند تا با این شیوه مانع اعدامش شوند.

انتشار همین ویدئوها بود که راه را برای مداخله نظامی غرب در سوریه باز کرد. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه سپتامبر در نشستی خصوصی پیش از صدور بیانیه آغاز تشکیل ائتلاف، گفته بود که این ویدئوها کمک زیادی کرد تا افکار عمومی برای اقدام نظامی جدید، آماده شود. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به این ویدئو آن را اقدامی «نفرت‌انگیز» خواند. این اولین بار است که داعش به طور دسته‌جمعی سر قربانیان خود را از تن جدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها