پایگاه اینترنتی روزنامه «القدس‌العربی» چاپ لندن به نقل از یک مقام نزدیک به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نوشت: العبادی پیشنهاد آمریکا مبنی بر شرکت نیروهای این کشور در نبرد علیه عناصر گروهک تروریستی داعش در عراق را نپذیرفت.
کد خبر: ۷۳۹۰۸۰

به گزارش ایرنا، این مقام عراقی که نامش فاش نشده، افزود: مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا روز شنبه در دیدار با نخست‌وزیر عراق پیشنهاد داد تا نیروهای رزمی آمریکا در نبردهایی که بزودی در استان نینوا و نوار مرزی این کشور با سوریه علیه عناصر داعش آغاز خواهد شد، مشارکت کنند.

مقام مزبور افزود: العبادی این پیشنهاد را رد کرده و به اطلاع دمپسی رسانده است که عراق با توجه به پیشروی نیروهای ارتش، عشایر و داوطلب خود نیازی به نیروهای زمینی بیگانه ندارد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: العبادی به دمپسی گفته که عراق نیازمند تحقق یافتن قراردادهای نظامی امضا شده خود با آمریکاست و باید هواپیماهای جنگنده در اختیار بغداد قرار گیرد و نیروی هوایی غرب همراه با پیشروی نیروهای نظامی عراق به آنها پوشش دهد. ‌

در گذشته نیز بارها مقامات عراقی بصراحت اعلام کرده بودند که نیازی به دخالت نیروهای زمینی آمریکا در عراق برای مقابله با داعش ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها