عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان 12 آذر ماه امسال با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۳۹۰۵۴
خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان 12 آذر افتتاح می شود

«آنه محمد کوسه غراوی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای عملیات اجرایی این پروژه بین المللی در داخل ایران تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: در این خصوص برای رفع برخی نواقص 600 میلیارد ریال و احداث ایستگاه تغییر بوژی 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته وی، احداث حداقل دو ایستگاه و سالن مسافربری در «قره تپه و اینچه برون»، اتصال ریل گرگان جدید به ریل گرگان قدیم در محل قره تپه، رفع مشکل شیب و رساندن آن از 12 در هزار به 7 در هزار، رفع شیب قوس 300 در محدوده دیوار گرگان و تامین آب در مسیر راه آهن از جمله این نواقص است.

مسوول افتتاح پروژه راه آهن شرق گلستان همچنین خاطرنشان کرد: رفع این نواقص پس از بهره برداری پروژه توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل انجام خواهد شد.

غراوی تاکید کرد: این پروژه اینک آماده افتتاح است و نواقص به تدریج رفع می شود و تاثیری در زمان بهره برداری آن ندارد.

طول خط راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان افزون بر 900 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقدند با راه‎اندازی این خط، افزون بر 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می شود.

افزون بر 82 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه اندازی خط راه آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال - جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها