به گفته یک متخصص بیماری‌های داخلی، کیسه صفرا نیز مانند هر مجرای دیگر مسدود بدن قابلیت تولید سنگ دارد که این تولید سنگ ناشی از بر هم ریختن ترکیبات صفرا است. در این می‌ان، وجود سنگ کیسه صفرا تا حدود ۸۵ درصد در زنان بیشتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۸۴۴
زنان، هدف ابتلا به سنگ کیسه صفرا

جام جم سرا به نقل از ایسنا: دکتر قباد سلیمی ضمن تقسیم‌بندی جنس سنگ‌های کیسه صفرا به دو نوع کلسترولی و پیگمنته، یادآوری کرد: عمده سنگ‌های کیسه صفرا از نوع کلسترولی هستند و رنگ زرد دارند. اما رنگ سنگ‌های پیگمنته قهوه‌ای تیره تا سیاه است.

این پزشک متخصص در خصوص زمینه‌های بروز سنگ کیسه صفرا، گفت: سنگ کیسه صفرا در زنان بالای ۴۵ تا ۵۰ سال، ۸۵ درصد بیشتر از مردان دیده می‌شود. زنانی که چند زایمان انجام داده‌اند، افراد چاق، افرادی که زمینه ژنتیک دارند و افرادی که مواد کلسترولی بیشتر استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا قرار دارند.

وی در خصوص علائم سنگ کیسه صفرا نیز عنوان کرد: برخی از سنگ‌ها که دسته عمده‌تری هستند، سنگ‌های بدون علامت هستند و برخی دیگر سنگ‌های علامت‌دار. زمانی که سنگ موجب التهاب کیسه صفرا شود، ایجاد علامت می‌کند که شامل درد شدید، تهوع، استفراغ، عدم تحمل غذا و... است. اگر سنگ در دهانه کیسه صفرا گیر افتاده باشد، باید به صورت اورژانسی عمل شود.

وی اظهار کرد: سنگ‌های بدون علامت که تک‌سنگ هم باشند می‌توانند درون کیسه صفرا بمانند و معمولا کاری با آن‌ها نداریم. سنگ‌های تک یا دوسنگ که اندازه آن‌ها حداکثر دو سانتی‌متر است را می‌توان به وسیله امواج صوت، سنگ شکن کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
۰
۰
من سنگ 2 سانتیمتری كیسه صفرا داشتم كه همه زندگیمو فلج كرده بود. هیچی نمیتونستم بخورم و در عین حال گاه گاهی دردی میگرفت كه نفسمو میبرید. تمام دكترا متفقا میگفتن باید كیسه صفرامو در بیارم و به من اطمینان میدادن كه هیچ اتفاقی برام نمی افته و اصلا به كیسه صفرا احتیاجی نیست ولی من از چند نفر كه كیسه صفراشونو در آورده بودن تحقیق كردم و میگفتن كه مشكلات زیادی را حتی بعد از سالها دارن تحمل میكنن. با زحمت زیاد متوجه شدم با یك سیستم جدید سنگ را از داخل كیسه صفرا خارج میكنن و خوشبختانه من الان بعد از گذشت سه سال از خارج كردن سنگ كیسه صفرام به راحتی و بدون رژیم غذایی زندگی راحتی دارم. فقط نمیدونم چرا بقیه دكترا این كارو برام نكردن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها