لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر برای این‌که در صدر برترین لیگ‌های جهان بایستد، رقابت سرسختانه‌ای با لالیگا داشته است.
کد خبر: ۷۳۸۶۲۷

لیگ برتر انگلیس با توجه به مولفه‌های تمام حرفه‌ای و رعایت تمام استانداردهای جهانی آن هم به بهترین شکل همواره به عنوان برترین لیگ فوتبال جهان شمرده می‌شود. یکی از جاذبه‌های بسیار بالای لیگ برتر انگلیس حضور ستاره‌های درجه یک دنیای فوتبال در این لیگ است. اما حضور ستاره‌های گران‌قیمت که ملیت‌های مختلفی دارند برای فوتبال جزیره گران تمام شده است که در این میان تیم ملی فوتبال انگلیس بدترین ضربه را بابت این مساله خورده است. وقتی ستاره‌های کشورهای مختلف فرصت بیشتری برای خودنمایی در باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر دارند، این روال قطعا روی تیم ملی سه‌شیرها (لقب تیم ملی فوتبال انگلیس) تاثیر منفی می‌گذارد. اما در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس اوضاع حتی بدتر هم شده است. بازیکنان با ملیت‌های مختلف می‌درخشند؛ این در حالی است که کمتر می‌توان یک ستاره انگلیسی درجه یک در میان این بازیکنان خارجی پیدا کرد.

دیه‌گو کاستا و دیگر هیچ

این برای فوتبال انگلیس اصلا خوب نیست که در میان برترین‌های این لیگ حتی یک بازیکن انگلیسی هم وجود نداشته باشد. می‌توان در هفته‌های اخیر به بازیکنان انگلیسی متعددی اشاره کرد که برای تیم‌های خود ستاره‌های تاثیر‌گذاری بودند، اما این‌که از همان ابتدای فصل جدید لیگ برتر انگلیس یک‌تنه بدرخشند و ثبات داشته باشند، وجود ندارد. اینک صحبت از ستاره‌ای به نام دیه‌گو کاستا است که صدر جدول گلزنان لیگ برتر را اشغال کرده است. این بازیکن تیم ملی اسپانیا که البته اصلیتی برزیلی دارد برای چلسی خوش می‌درخشد و گل می‌زند و این در حالی است که نخستین فصل حضور خود را در انگلیس سپری می‌کند. دیگر اسپانیایی چلسی یعنی سس فابرگاس هم یک ستاره تمام‌عیار است و هم اکنون عنوان برترین گل‌ساز لیگ برتر را در اختیار دارد. حتی درون دروازه صدرنشین کنونی لیگ برتر یعنی چلسی هم قرار نیست انگلیسی باشد، زیرا یک بلژیکی جوان به نام تیبوت کورتوآ درون دروازه می‌درخشد. ستاره دیگر چلسی باز هم بلژیکی است و کسی نیست جز ادن هازاد جوان و درخشان؛ اما این شرایط فقط در تیم لندنی و صدرنشین لیگ برتر حاکم نیست.

دی ماریا، نبض منچستریونایتد

منچستریونایتد که در دو فصل اخیر بشدت تضعیف شده نیز بازیکنانی با ملیت‌های مختلف در ترکیب خود دارد. آنخل دی ماریا آرژانتینی که فعلا ستاره منچستریونایتد لقب گرفته است. او پاس می‌دهد و گل می‌زند و تقریبا همان کیفیت بازی‌اش در رئال‌مادرید را به نمایش می‌گذارد. درون دروازه شیاطین سرخ هم یک اسپانیایی آماده به نام دیوید دخه‌آ قرار دارد که برخلاف فصل گذشته اکنون خیلی آماده و سرحال است. اما این موج روی آوردن به بازیکنان خارجی و استفاده از آنها به دیگر تیم‌های لیگ برتری هم کشیده شده است همانند تاتنهام. این تیم لندنی با ستاره‌های فرانسوی، دانمارکی و آرژانتینی‌اش خوب پیش می‌رود. اوضاع در آرسنال هم جالب نیست، جایی که آلمانی‌هایی همانند اوزیل مورد توجه هستند یا آلکسیس سانچس مکزیکی گلزن اول تیم لقب گرفته است. در این تیم والکات و ویلشر که هر دو ملی‌پوش سه‌شیرها به‌شمار می‌آیند، ناآماده و مصدوم هستند.

خبری از انگلیسی‌ها نیست

ستاره‌های انگلیسی کم‌سو شده‌اند. دیگر نه عصر یکه‌تازی وین رونی است و نه درخشش استیون جرارد. از ستاره‌های جالب توجه انگلیسی می‌توان به دنیل استاریج و رحیم استرلینگ اشاره کرد که هر دو در لیورپول بازی می‌کنند و از قضا درباره هر دو اخباری مبنی بر انتقال به رئال مادرید و بارسلونا به گوش می‌رسد. فعلا خبری از انگلیسی‌ها نیست. باید صبر کرد تا شاید شوکی به لیگ برتر انگلیس وارد شود، اما حتی اگر این اتفاق بیفتد حال و روز کنونی باشگاه‌های جزیره و ستاره‌های بین‌المللی که در ترکیب خود دارند تکلیف تیم ملی انگلیس در رقابت‌های یورو 2016 را از الان معلوم کرده است.

منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها