جام جم ورزشی: علی کریمی بالاخره اعتراف کرد که می‌خواست به استقلال برود. او در مصاحبه اش با برنامه 90 که فقط بخشی از آن پخش شد، گفت: «نمی ترسم و می‌گویم که با استقلال قرارداد داخلی داشتم.»
کد خبر: ۷۳۸۵۴۴
چرا کریمی استقلالی نشد؟/ پای فحاشی هواداران در میان است

ما حالا شما را می‌بریم به اواخر سال 1376، وقتی علی کریمی داشت ستاره می‌شد اما به جای ستاره آبی رنگ، در آسمان پرسپولیس و به رنگ سرخ تابید.

استعداد ناب فتح

کریمی از بازی در فتح بود که نشان داد می‌خواهد ستاره شود و البته آنقدر این راه را ادامه داد تا به تکنیکی‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران بدل شد. او پس از درخشش در لیگ یک، توسط استقلالی‌ها کشف شد و کامران منزوی مرد دوم باشگاه آبی‌ها با کریمی قرارداد داخلی امضا کرد. قراردادی 4 برگی و گرانقیمت به مدت 3 سال.

منزوی: دعوا شد تا کریمی از دست‌مان بپرد!

کامران منزوی مرد دوم باشگاه استقلال در آن زمان ماجرا را این طور تعریف کرد: من مسئول جذب ستاره بودم. در سال 76 مجاهد خذیراوی، داریوش یزدانی و علی کریمی را دیدم و با آنها قرارداد داخلی بستم، می‌دانستم ستاره می‌شود. چند شب بعد، دیدار سالنی بین استقلال و فتح در فینال برگزار شد که کریمی برای فتح بازی می‌کرد و با هنرنمایی او، تیم ما باخت. هواداران استقلال هم متأسفانه اقدام به ایجاد سر و صدا و دعوا کردند. آنها کریمی را نمی‌شناختند و به همین خاطر، ناخواسته ستاره فتح مقابل هواداران ما در سالن 12هزار آزادی قرار گرفت.

درودگر: به کریمی گفتم استقلال نرو

باقی ماجرا را صادق درودگر می‌گوید: یک آقایی به نام رضایی بخشدار مشکین شهر کرج که پرسپولیسی دوآتشه بود با من تماس گرفت و گفت: «یک بازیکن جوان به اسم علی کریمی می‌خواهد به استقلال برود اما من می‌خواهم او را به پرسپولیس بیاورم. می‌توانی کمک کنی؟» من هم از او خواستم به منزل ما بیاید. 8 صبح فردای همان روز، کریمی و آقای رضایی به منزل ما در خیابان نوزدهم صادقیه آمدند. من هم با عابدینی تماس گرفتم و ماجرا را گفتم که عابدینی به خاطر شناختی که از من داشت، فوراً از مهدی محمدنبی و احمد ابراهیمی اعضای هیأت‌مدیره وقت پرسپولیس خواست به خانه من بیایند. همان جا کار را تمام کردیم و قراردادش را بستیم.

دلیل پرسپولیسی شدن کریمی چه بود؟

همه چیز به همان بازی استقلال و فتح برمیگردد. شبی که استقلالی‌ها مقابل فتح فینال جام سالنی رمضان را باختند. در آن شب، برخی از طرفداران استقلال شروع به توهین به کریمی کردند تا این بازیکن از حضور در استقلال منصرف شود وگرنه کریمی تا ساعت 23 آن شب استقلالی بود و به خاطر آن فحاشی، 9 صبح فردای آن روز به پرسپولیس پیوست. قرارداد داخلی استقلال با کریمی که سه ساله امضا شد، تنها سه روز دوام داشت تا کریمی سرخپوش شود‌‌؛ ستاره پرسپولیس در تمام این سالها.

درودگر می‌گوید عکس این ماجرا هم برایش اتفاق افتاد. ستار همدانی، هادی طباطبایی و محمدرضا مهدوی هم می‌خواستند به پرسپولیس بروند اما درودگر به آنها گفته بود برای شما، استقلال جای بهتری است و می‌توانید در آن تیم پیشرفت کنید. منزوی هم در نهایت گفت: مرحوم ناصر حجازی وقتی فهمید کریمی می‌خواهد به استقلال بیاید خیلی خوشحال شد اما این بازیکن را به خاطر آن اتفاقات از دست دادیم. هر چند بازیکنان بزرگی مثل داریوش یزدانی را جذب کردیم اما کریمی حیف شد...

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها