معاون اول رئیس جمهوری کشورمان در بدو سفر به ارومیه در جمع خبرنگاران احیای دریاچه ارومیه را یک دغدغه ملی و مطالبه مردمی دانست.
کد خبر: ۷۳۸۴۴۹
نجات دریاچه ارومیه دغدغه ملی و مطالبه مردمی است

اسحاق جهانگیری صبح شنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی با بیان اینکه نجات دریاچه ارومیه در دستور کار دولت قرار دارد اظهارداشت: رسیدگی به وضعیت این دریاچه جزو وعده‌های رئیس جمهور بود و دولت تدبیر و امید از ابتدا این موضوع را مدنظر قرار داده تا مسائل دریاچه ارومیه را حل و فصل کند.

وی تاکید کرد: این دریاچه باید پابرجا بماند و کانون توسعه استان و حتی کشور باشد و در این راستا طرح های متعددی از سوی دولت برای احیای آن در دستور کار قرار دارد.

جهانگیری هدف از سفر خود را بررسی مسائل و مشکلات استان از نزدیک عنوان کرد و گفت: در این سفر با مسئولین استان جلساتی برگزار کرده و به مشکلات رسیدگی خواهیم کرد.

وی آذربایجان غربی را از استانهای پراهمیت کشور برشمرد و عنوان کرد: این استان با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری نخجوان مرز مشترک دارد که این موضوع می تواند بعنوان یک فرصت برای توسعه استان محسوب شده و زمینه توسعه تجارت در این منطقه را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی در استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و افزود: این استان از پتانسیل‌های فراوانی همچون نیروی انسانی، زمین های حاصلخیز، آب و جوانان تحصیلکرده برخوردار است که می تواند زمینه رشد و جهش استان را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور قرار است در نخستین مرحله از سفر یکروزه خود به استان آذربایجان غربی، کارخانه طلای زره شوران در شهرستان تکاب را مورد بهره برداری قرار دهد.

بازدید از مرز تمرچین، بازدید هوایی از دریاچه ارومیه، افتتاح کارخانه صنعتی تولید کلر در ارومیه، شرکت در جلسات کارگروه ملی دریاچه ارومیه و شورای اداری استان از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری کشورمان در تکاب به بهره برداری می رسد با افتتاح این کارخانه میزان تولید شمش در طلا در کشور به دو برابر افزایش یافته و به ۵.۵ تن می رسد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها