جام جم ورزشی: سرپرست تیم فوتبال استقلال راهکارهای جدیدی را برای موفقیت ورزش و مسائل برون‌مرزی ارائه کرد.
کد خبر: ۷۳۸۱۴۰
دعوت از ظریف و ولایتی برای حضور در ورزش

میرشاد ماجدی در ابتدا در خصوص اینکه آیا برای حضور خبرنگاران و تماشاگران در بازی‌های دوستانه استقلال در هفته جاری تصمیمی گرفته شده یا خیر گفت: فعلاً تصمیمی نگرفته‌ایم و اگر اتفاق جدیدی رخ دهد آن را بررسی خواهیم کرد و به اطلاع عموم می‌رسانیم.

وی در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال گفت: شرایط خوب است اما ما 18 بازیکن بزرگسال داریم که 6 بازیکن در خدمت تیم ملی هستند و دو بازیکن هم از عراق و ارمنستان در اردوهای تیم ملی کشورشان حضور دارند. قاضی و برهانی نیز مصدومیت دارند و با همه این شرایطی که توضیح دادم مشکلاتی داریم که در حال طی کردن آن هستیم.

سرپرست تیم استقلال با اشاره به اینکه هر وقت به تیم ملی بازیکن دادیم متضرر شده‌ایم گفت: این اولین بار نیست که از بحث تیم ملی ضرر می‌کنیم هر کدام از بازیکنان ما به تیم ملی رفتند با مشکلاتی مواجه شدند به طور مثال یعقوب کریمی در اردوی تیم امید مصدوم شد و دو هفته او را در اختیار نداشتیم، هاشم بیک زاده مدتی از میادین دور است حال حساب کنید ما با این شرایط باید به مصاف پرسپولیس برویم در حالی که کرار را هم در اختیار نداریم. علیرضا رمضانی نیز رباط پاره کرده و باور کنید هر وقت به تیم ملی بازیکنی دهیم ترس و اضطراب داریم که آنها مصدوم شوند.

وی با اشاره به مصدومیتی که فروزان با آن درگیر است گفت: او از ناحیه مچ پا احساس درد می‌کند اما شما تصور کنید ما قاضی و برهانی را این روزها در تمرین نداریم و عملاً با چند بازیکن بزرگسال و تعدادی از امیدهایمان تمرین می‌کنیم، کرار هم در ایران نیست این شرایط را برای ما در آستانه بازی با پرسپولیس سخت کرده است اما اجازه بدهید صحبتی را مطرح کنم که جالب است.

ماجدی تأکید کرد هر زمان که مصاحبه‌ای انجام می‌دهم درگیر مسائل داخلی هستم و مدام به فکر حاشیه‌ها تا پاسخ دیگران را بدهم اما وقتی ما مدام درگیر این موضوع هستیم و به مسائل برون‌مرزی فکر نمی‌کنیم همین اتفاقات می‌افتد.به طور مثال ما 3 وزیر داریم که در راس ورزش شخص آقای گودرزی استاد دانشگاه و کاربلد مسائل برون مرزی هستند و مطمئناً به مسائل برون‌مرزی بیشتر اهمیت می‌دهند. نفر بعد آقای ظریف و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر محترم دادگستری هستند که البته ایشان در سن 24 سالگی معاون بین‌الملل وزارت اطلاعات بوده است. پس تجارب بسیار زیادی در دیپلماسی خارجی دارند. حضور این افراد در کنار هم می تواند بحث برون مرزی ما را بیش از پیش قوی نماید.

سرپرست استقلال تأکید کرد: اگر بخواهیم این سه نفر را در کنار هم قرار دهیم و در کنار آنها دکتر ولایتی را که سالها در مباحث بین‌المللی موفق بوده بگنجانیم می توانیم از این نفرات در مباحث خارجی خود در فوتبال استفاده کنیم. به نظر من این نفراتی که اسم بردم در دیپلماسی خارجی و گرفتن کرسی‌های مختلف می‌توانند به ورزش ما کمک کنند و معتقدم در خاورمیانه و در هیچ کشوری انسان‌هایی به این باتجربگی پیدا نمی‌کنیم اما با وجود داشتن چنین نفراتی به دنبال مباحث حاشیه‌ای و داخلی هستیم که این موضوع برای ما خیلی بد است. نفراتی از کشورهای نپال و سریلانکا برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند و ما آنها را اجرا می‌کنیم و این هم بُعد منفی برای ما دارد.

ماجدی در ادامه افزود: بزرگان ورزش ما پرخاشگری می‌کنند و ما به جای اینکه به فکر مباحث برون‌مرزی باشیم تنها این مسائل را در فوتبال یا ورزش رواج می‌دهیم تنها بُعد مثبت فوتبال خارجی ما پخش مستقیم مسابقات از تلویزیون است و یکی‌، دو سایت که اخبار را ترجمه می‌کنند اما متأسفانه باید بگویم که ساختار ورزشی ما اینگونه شکل گرفته است مدام به دنبال این هستیم که X و Y علیه هم چه صحبتی انجام می‌دهند و پیگیر این مباحث می‌شویم. متأسفانه پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی ما بحث کارشناسی انجام نمی‌دهد و فقط از دیگران ایراد می‌گیرند عده‌ای در مورد حذف یک تیم نظر می‌دهند در حالی که خود ‌آن مربیان که عامل ناکامی هستند پاسخی نمی‌دهند اگر در کنار آقای گودرزی رجال سیاسی را بگنجانیم مطمئناً فرآیند جدیدی در ساختار ورزش و به خصوص فوتبال ما شکل می‌گیرد همانطور که والیبال چرا خاموش حرکت کرد.

ماجدی در خصوص اینکه بعد از رفتنش در کمیته جوانان اتفاق خاصی رخ نداد گفت: به نکته خوبی اشاره کردید پایان‌نامه فوق‌لیسانس من مربوط به معیار و انتخاب مربیان تیم‌های ملی از دیدگاه کارشناسان است، زمانی که خودم انتخاب شده بودم به یکی از رسانه‌ها گفتم به ما مشاوره بدهید و حتی از آنها خواستم چند ساعت از وقت برنامه را به ما بدهند تا همفکری کنیم اما عملاً گفتند ما وقت نداریم اما همان دوستان که اگر لازم باشد اسامی‌اشان را می‌گویم بعد از عدم نتیجه‌گیری کل انتقاد کردند، آنها به من راه‌حل ندادند ولی اشخاص منتقد بودند. حرف من این است کسی که با 700 هزار تومان حقوق ماهیانه بخواهد 5 تیم ملی را بگرداند موفق نمی‌شود. هیچ کس این کار را انجام نمی‌دهد مگر اینکه عاشق باشد که مطمئن باشید چنین شخصی پیدا نخواهد شد و اینگونه کار کردن فساد به وجود می‌آورد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها