درجا زدن‌های تمدن، نقد و بررسی بازی Civilization Revolution 2

حضور ضعیف "تمدن" در سیستم های قابل حمل / + دانلود

تازه ترین نسخه از سری بازی های "تمدن" که روی سیستم های قابل حمل عرضه شده، نتوانسته در حد و اندازه‌های عناوین بزرگ این سری ظاهر شود.
کد خبر: ۷۳۸۰۷۸
حضور ضعیف "تمدن" در سیستم های قابل حمل / + دانلود

جام جم کلیک: تازه ترین نسخه از سری بازی های "تمدن" که روی سیستم های قابل حمل عرضه شده، نتوانسته در حد و اندازه‌های عناوین بزرگ این سری ظاهر شود.

سیستم‌عامل: Android - iOS

سازنده: Firaxis Games

ناشر: 2K Games

امتیاز: 6.0

سیستم های قابل حمل به تازگی میزبان نسخه‌ی دوم سری Civilization Revolution بودند. لغت انقلاب یا Revolution، لغتی نیست که بتوان سبُکش شمرد؛ اما از ظواهر امر مشخص است، سازندگان حاضر در فایراکسیس چندان به ارزش این لغت واقف نیستند.

نسخه‌ی دوم از سری بازی "تمدن: انقلاب"، کمتر از نسخه‌‌ی اول بوی تحول و انقلاب می دهد. طبعا کسی که می خواهد نسخه موبایلی را تجربه کند، نباید توقع عنوانی با عظمت نسخه های رایانه های شخصی را داشته باشد. نسخه موبایلی سری بازی های تمدن آن قدر کوچک و جمع و جور هست که هر هوادار کارکشته این سری را زده کند؛ و در عین حال تازه واردانی که سال هاست از ترس دریای بیکران "تمدن" از ملوانی دوری می کردند، آن را دریچه ای خوشایند بیابند.

حالت چندنفره که در نسخه قبلی بخش اعظمی از بازی را تشکیل می داد، حذف شده است. قسمت قبلی بازی به یمن بخش چندنفره مشغولیتی هرچند کوتاه برای بازیکن فراهم می کرد؛ اما با حذف حالت چندنفره، ارزش گیم پلی و تکرار بازی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

این کوتاهی و اختصار، چندان با ذات اصلی سری بازی های تمدن، که پیشرفت و برپایی تمدن های نو باشد، سنخیت ندارد. هوش مصنوعی نه چندان خوب هم مزید بر علت شده و تجربه‌ی بازیکن را بیشتر دچار خدشه می کند. هوش مصنوعی تهاجمی باعث شده که دیگر تمدن‌ها اکثرا از پیشرفت اخلاقی و فلسفی وا بمانند و تمرکز اصلی خود را بر تقویت نیروی ارتشی خود بگذارند. همین مسئله بر بازی بازیکن هم اثر سو گذاشته و وی را بالاجبار به سمت بازی تهاجمی سوق می دهد. در عنوانی که هر یک از راه های فتح فضا، پیشرفت علمی و مدنی، یا هجوم و کشورگشایی را عامل بُرد می‌سازد، اینچنین عدم تعادلی اصلا به مذاق خوش نمی آید.

در این بازی باید خیال همدستی دشمنان یا حربه های استثنایی دیگر را از سر بیرون کنید. انقلاب تمدن 2 کمتر تلاشی برای غافلگیر کردن بازیکن انجام می دهد.

شخصیت های مطرح در این نسخه از "تمدن" نقشی حاشیه ای دارند و انگار فقط هستند تا اسیر شوند و مصائب بازیکن را زیادتر کنند. ابداعات و پیشرفت ها نیز از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. پیشرفت‌های تازه و متعدد خالی از لطف نیست؛ زیرا که هر پیشرفت مدنی و فن آوری گونه، به معنی تعداد قابل توجهی مزایا است. نکته ناخوشایند این جاست که پیشرفت های حاصله خیلی زود از رونق افتاده و چیز تازه‌ای جایشان را می گیرد. همین موجب دلسرد شدن بازیکن می شود. یک سری شخصیت های کارتونی و غلو آمیز هم در بازی وجود دارد که چندان با ظاهر اصلی آن نمی سازد و به شمای فاخر این سری لطمه زده است.

سوای نقاط ضعف برشمرده شده، حتی در این بازی کوچک هم شاهد دامنه‌ی وسیعی از گزینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی هستیم که در کنار هم قادرند بازیکن کم توقع را راضی نگه دارند.

سری بازی های تمدن، یکی از قدیمی ترین سری بازی های مطرح در سبک استراتژی است که هواداران وفادار خاص خود را در سراسر جهان دارد. اگر تابحال این عنوان را تجربه نکرده اید و از پیچیدگی های فراوان نسخه رایانه شخصی آن واهمه دارید، این نسخه قابل حمل را به شما توصیه می کنیم.

دانلود بازی Civilization Revolution 2 مناسب اندروید

دانلود بازی Civilization Revolution 2 مناسب iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها