علیرغم پخش فیلم پرواز rq170 ایرانی

آمریکایی‌ها باز هم تکذیب کردند

پهپاد rq170 آمریکایی که به غنیمت گرفته شد مقامات نظامی و سیاسی این کشور تکذیب کردند تا این که تصاویراین پهپاد جاسوسی آمریکا منتشر شد آنگاه خواهان پس دادن هواپیما شدند اکنون ساخت مدل ایرانی آن را هم تکذیب می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۷۹۱۹
آمریکایی‌ها باز هم تکذیب کردند

به گزارش جام جم آنلاین سردار حاجی زده فرمانده هوا فضلای سپاه پاسداران پس از آن که اعلام کرد نوع ایرانی پهپهاد rq170 از سوی متخصیصین ایرانی ساخته شده است از پرواز این هواپیما هم خبر داد و فیلم پرواز این پهپهاد نیز پخش شد پس از آن مقامات پنتاگون اعلام کردند که به هیچ وجه امکان ندارد که ایران توانسته باشد به سطح فناوری آرکیو 170 دست یافته باشد.

اکنون که چنین ادعایی از سوی پنتاگون مطرح شده است به گفته سردار حاجی زاده گفت: نمونه آمریکایی آرکیو۱۷۰ را پس نمی‌دهیم چون غنیمت است،اما اگر تحریم‌ها برداشته شود، شاید نمونه ایرانی این پهپاد را به آمریکا دادیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در حالی به رونمایی از نمونه ایرانی پهپاد فوق‌پیشرفته «آرکیو170» واکنش نشان داده و تلاش کرد این مسئله را کم اهمیت جلوه دهد که در ادامه گفته است به هیچ وجه امکان ندارد که ایران توانسته باشد به سطح فناوری آرکیو 170 دست یافته باشد.

رویترز در این زمینه گزارش داد؛ سرهنگ «استیو وارن» که در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با این اقدام ایران، گفت: «بدل بهترین واژه‌ای است که می‌توان به کار برد. امکان ندارد که این پهپاد با فناوری آمریکا انطباق داشته باشد.

واکنش وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) خود نشان دهنده اهمیت این اقدام متخصصین ایران در ساخت نمونه‌ای از پهپاد rq170 آمریکایی است.

اکنون آمریکایی‌های باید منتظر برداشتن تحریم‌ها باشند تا شاید یک نمونه آن را دریافت کند تا بفهمد که ساخت این پهپهاد و پرواز آن از سوی ایران یک واقعیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها