زن جوان که با حقوق پنج میلیونی چک‌های سرقتی همدستش را می‌فروخت، پس از دستگیری جزئیات کلاهبرداری از خریداران چک را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۷۸۵۹

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری 95 میلیون تومانی شکایت کرد.

شاکی به بازپرس پرونده گفت: در زمینه خرید و فروش قطعات آهن فعالیت دارم. چند روز پیش مردی به ملاقاتم آمد و پس از توافق قرار شد محموله‌ای از آهن را از من بخرد. وی پس از معامله و تحویل گرفتن محموله آهن در قبال آن یک فقره چک 95 میلیون تومانی به من پرداخت کرد. روز بعد که برای نقد کردن آن به بانک رفتم، متوجه شدم چک سرقتی بوده و به دردسر افتاده‌ام.

با دستور بازپرس غلامرضا مراد عباسی، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که پس ازچند روز وی را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به افسر بازجو گفت: من از سرقتی بودن این چک خبر نداشتم. با خواندن آگهی درج شده در یکی از روزنامه‌ها متوجه شدم شرکتی در زمینه صدور چک فعالیت دارد. بنابراین تصمیم گرفتم سه فقره چک برای معامله‌هایم از آنجا بخرم. پس از تماس با شماره درج شده در آگهی زن و مردی با من صحبت کردند و قرار شد پس از پرداخت مبلغی به آنها چک‌های مورد نظر را برایم صادر کنند. در برابر آن نیز سه میلیون تومان از من گرفتند و قرار شد پس از وصول چک بقیه را به صورت قسطی پرداخت کنم. من هم چک‌ها را به شاکی دادم و با او معامله کردم. گمان نمی‌بردم چک‌هایی که خریدم مرا گرفتار کند.

با ثبت اظهارات متهم، تحقیقات برای دستگیری فروشنده چک‌ها آغاز شد. از سوی دیگر ماموران با شناسایی صاحب اصلی چک ‌ها متوجه شدند خانه وی مورد دستبرد قرار گرفته و دسته چک‌هایش سرقت شده است.

همزمان با شروع تحقیقات افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی به اتهام کلاهبرداری مطرح کردند. ماموران با بررسی این پرونده‌ها متوجه شدند این افراد نیز مانند شاکی نخست به دام افتاده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. تحقیقات نشان می‌داد چک‌هایی که مورد معامله قرار گرفته، همگی سرقتی بوده است.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد،یک زن چک‌ها را از طریق پیک موتوری و اداره پست برای خریداران ارسال کرده، اما آنها به طور حضوری با این زن ملاقات نداشته‌اند. با کشف این سرنخ، زن متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام دو روز پیش هویتش شناسایی و در غرب تهران دستگیر شد.

ناهید با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمش با همدستی مردی اعتراف کرد و به افسر بازجو گفت: به دلیل مشکلات مالی با مردی آشنا شدم که به دنبال منشی برای کارهای اداری‌اش بود. او از من خواست فقط به تلفن‌هایش پاسخ دهم و چک‌هایی را که برایم می‌فرستد به نشانی متقاضیان ارسال کنم و در قبال این کار ماهانه پنج میلیون تومان به من می‌پرداخت. غافل از این‌که او چه نقشه‌ای دارد، وسوسه شدم و خواسته‌‌اش را قبول کردم.

مرد شیاد برایم چند خط تلفن خرید و آگهی فعالیتش را در روزنامه چاپ کرد. پس از آن متقاضیان چک با من تماس می‌گرفتند و بعد از دریافت وجه چک‌ها، آن را به حساب کارفرمایم واریز می‌کردم و او هر ماه حقوقم را می‌پرداخت. چند ماه بود با او کارمی کردم و از جعلی و سرقتی بودن چک‌ها اطلاعی نداشتم.

با ثبت اظهارات متهم زن، او روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها