در اثر انفجار بمب در محل تجمع حامیان جنبش شیعیان حوثی یمن معروف به «انصارالله» شمار زیادی کشته شدند. هنوز آمار دقیقی از میزان خــسارت‌های به وجود آمده بر اثر این حمله تروریستی گزارش نشده است.
کد خبر: ۷۳۷۷۷۵

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه این حمله علیه یکی از پایگاه‌های مبارزان حوثی (انصارالله) در شهر رداع در مرکز یمن رخ داد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته اما منابع محلی این اقدام تروریستی را به القاعده نسبت می‌دهند.

یمن طی ماه‌های گذشته صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم این کشور و حامیان جنبش شیعی حوثی بوده است. این جنبش که قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است، خواستار برآورده شدن مطالبات و اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور است و از بیست و یکم سپتامبر (سی‌ام شهریور) تاکنون کنترل صنعا (پایتخت) را در دست دارد. شاخه گروه تروریستی القاعده در یمن چندی پیش به جنبش حوثی اعلام جنگ داد.این گروه با اجرای حملات تروریستی متعدد، تاکنون صدها نفر را به خاک و خون کشیده است.

از سوی دیگر دولت عربستان سطح آمادگی خود در مرز با یمن را بالا برد و گشت‌های بازرسی و نیروهای بیشتری را در مرز با یمن مستقر کرد. عربستان همچنین برای مقابله با حملات احتمالی گروه القاعده که تعداد زیادی از آنها در یمن هستند، دوربین‌های کنترل و تجهیزات دیگری را در مناطق هم‌مرز با یمن مستقر کرده است. شبکه العربیه دیروز گزارش داد در حملات پهپادی در شبوه در یمن، شش نفر از اعضای القاعده کشته شدند.

در ادامه تحولات سیاسی یمن محمد عبدالسلام، سخنگوی «جنبش انصارالله» یمن گفته است برخی از وزیران کابینه جدید دولت این کشور فاسد هستند و نهادهای رسمی پیشتر در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند. وی دیروز در گفت‌وگو با روزنامه «السیاسه» کویت افزود: برای تغییر آنها از طریق کانال‌های رسمی با رئیس‌جمهور ارتباط داریم و اگر این امر محقق نشود، ما اقدامات آینده خود را اعلام نمی‌کنیم، زیرا می‌خواهیم فرصتی برای مذاکره باقی بماند.

عبدالسلام با اعلام مخالفت با خروج «نیروهای کمیته‌های مردمی» از پایتخت و دیگر شهرهای یمن گفت: مذاکراتی با دستگاه‌های مربوط برای ادغام این کمیته‌ها در ارتش و نیروهای امنیتی و پرداخت حقوق آنها از سوی دولت براساس گفت‌وگوهای ملی در جریان است.

سخنگوی انصارالله در مورد تحریم‌های سازمان ملل علیه دو نفر از رهبران این جنبش نیز گفت: این تحریم‌ها بی‌تاثیر است. وی افزود: این اقدامات به منظور فشارهای سیاسی بر حوثی‌ها صورت می‌گیرد و شورای امنیت سازمان ملل نماینده آمریکا و بلندپروازی‌های آن در منطقه است و این تحریم‌ها غیر از یک «مانور سیاسی» چیز دیگری نیست. سازمان ملل متحد در آخرین مصوبه خود تحریم‌هایی را علیه «عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن و دو نفر از رهبران گروه حوثی‌ها وضع کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها