یک شرکت سوئیسی با سفارش بستگان فرد درگذشته از خاکستر این افراد سنگ هایی از جنس الماس می سازند تا بستگان این سنگ ها را به نشانه یادبود متوفیان خود نگهداری کنند.
کد خبر: ۷۳۷۷۳۴
تبدیل مردگان به الماس در سوییس+ تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، این شرکت سوئیسی که «آلگوردانزا» به معنای «یادبود» نام دارد اجساد مردگان را بنا به درخواست بازماندگان می سوزانند و تبدیل به خاکستر می کنند تا با آن سنگ های الماس یادبود از پیکر فرد مرده بسازند و اینگونه یاد آنها همیشه برای بستگان زنده بماند.

رسم سوزاندن مردگان ریشه ای شرقی دارد و به شکل خاص هندوها از دیرباز به آن اقدام می کردند اما طی سالیان اخیر در کشورهای غربی و پیروان دین مسیح نیز شیوع کم سابقه ای یافته است.

ساخت سنگ های الماس از خاکستر مردگان در کارگاه های پیشرفته شرکت سوئیسی مذکور با استفاده از فرآیند شیمیایی استخراج کربن از بقایای جسد پیش از تبدیل آن به گرافیت انجام می شود.

این فرآیند نسخه برابر با اصل اتفاقی است که در دل زمین طی تشکیل سنگ های الماس می افتد.

بعد از این فرآیند، گرافیت در دستگاه مخصوص قرار داده می شود تا در معرض درجه حرارت بالا (حدود 2 هزار و 732 درجه فارنهایت برابر با هزار و 500 درجه سانتیگراد) قرار گیرد و بعد از چند هفته الماس تشکیل می شود.

شرکت آلگوردانزا سالانه حدود 850 قطعه یادبود می سازد که بهای هر کدام از این سنگ های قیمتی به طور متوسط بین 10 تا 32 هزار دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها