آیت‌ الله سیستانی خطاب به رزمندگان عراقی :

اندکی صبر کنید پیروزی نزدیک است

آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در عراق، به سوالی درمورد انتشار گسترده اخبار و تصاویری مبنی بر حضور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در عراق و نبرد جرف الصخر و الانبار واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۳۷۶۱۲
واکنش آیت الله سیستانی به حضور سردار سلیمانی در عراق

وبسایت خبری عراقی «هرمس پرس» نوشت که آیت الله سیستانی ضمن دفاع از حاج قاسم سلیمانی، حضور او را در عراق شرعی و مشروع دانست و آن را مطابق با جهاد کفایی عنوان کرد. در پاسخ این مرجع عالیقدر آمده است که انگیزه حضور قاسم سلیمانی، دفاع از اماکن مقدس در پاسخ به ندای مرجعیت است و به منزله حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق نمی باشد.

آیت الله سیستانی تاکید کرد که بین حضور در عراق به خاطر تامین منافع نظامی و اقتصادی و حضور به خاطر دفاع از اماکن مقدس تفاوت وجود دارد.

دست بالاتر ایران در مذاکرات

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در عمان بدون اعلام نتیجه مشخصی به پایان رسید، نگرانی ها درباره اینکه جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا مانع از ادامه مذاکرات شوند نیز افزایش یافته است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از لس آنجلس تایمز، اما هیچ اهمیتی ندارد که سنای جدید آمریکا چه خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران تمایلی برای خروج از میز مذاکرات ندارد. چرا؟ به این خاطر درحالی که آمریکا به مذاکرات هسته ای به چشم روندی برای کاهش تنش ها با ایران نگاه می کند، ایران این موضوع را به عنوان سپری برای پیشبرد سیاست های خود می داند.

از ابتدای سال 2002 که جنجال سازی غرب بر سر برنامه هسته ای ایران آغاز شد، این کشور در تلاش بوده است تا همواره گسترش زیرساخت های اتمی خود را در مسیر قانونی ادامه دهد.

بررسی فعالیت های ایران نشان می دهد که این کشور فراتر از دستیابی به این هدف توانسته است گام بردارد. علاوه بر چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که محدودیت هایی را علیه برنامه هسته ای ایران اعمال کردند منافعی بسیار کمی در این زمینه متوجه غرب شد.

توافق سال گذشته ژنو، نه تنها بر حق ایران برای غنی سازی اورانیوم در خانه تاکید کرد بلکه در آن تصریح شده است که پس از یک دوره زمانی، ظریف غنی سازی در ایران می تواند صنعتی شود.

همه کنجکاوی سیاست آمریکا اکنون متوجه نامه ای است که ماه گذشته از سوی باراک اوباما به رهبر ایران ارسال شده است و بر اساس گزارش های منتشر شده در آن خواستار همکاری بر سر داعش شده است.

حاج قاسم حامل پیام تاریخی رهبر انقلاب به سید حسن

« حسن فضل الله» عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در مجلس لبنان در کتاب جدید خود « حزب الله و دولت در لبنان»، « پیام فوری» حضرت امام آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در روزهای اول جنگ 33 روزه سال 2006 را منتشر کرده است.

به گزارش نامه نیوز،روزنامه السفیر در شماره روز چهارشنبه خود این پیام را که سردار سرلشگر « قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامل آن برای دبیرکل حزب الله لبنان بوده است، برگرفته از کتاب حزب الله و دولت در لبنان چاپ کرده که در این پیام آمده است:یقین کامل داریم که مقاومت پیروز می شود بلکه از آن بیشتر، این مقاومت بزودی پیروز وبه یک قدرت منطقه ای تبدیل خواهد شد.

برنامه آنها این بود که نیروی هوایی اسراییل در خلال چند ساعت همه اهداف را بمباران کنند و بعد دشمن عملیات زمینی را شروع و بخشی از جنوب لبنان را اشغال کند، شهرهای مختلف شما را بزند و سپس عملیات را برای نابود کردن حزب الله تکمیل کند.

شما بر آنها ( اسراییل و آمریکا) زمان جنگ را تحمیل کردید و آنچه را که می خواستند در زمانی که خود انتخاب کرده بودند، انجام دهند مجبور شدند الان به آن اقدام کنند و این باعث شد که دشمن عنصر غافلگیری را از دست بدهد و این از الطاف خفیه خداوند عز و جل برای شما است.

داعش پول ضرب می کند

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داده است که داعش سکه و ارز مخصوص به خود را ضرب کند و این اقدام برای احیای معاملات صدر اسلام صورت می گیرد.

طبق این گزارش، داعش تصمیم دارد تا پول رایج خود را معرفی کند. همچنین مبادله با این سکه ها و پول نقد در هفته های اینده در مناطق تحت سیطره داعش آغاز خواهد شد. داعشی ها تصمیم به احیای دینار، پول اصلی قدیمی اسلامی را که از نقره و طلای خالص ساخته می شد، دارند.

هم‌اکنون گروه داعش می‌خواهد به واحدهای پول اصلی طلایی و نقره‌ای بازگردد.

جان بولتون: ایرانی ها امتیازات بیشتری می خواهند

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: ایرانی ها باور دارند امتیازات بیشتری از دولت 'باراک اوباما' رییس جمهوری آن کشور می توانند بگیرند.

جان بولتون در برنامه «اتاق خبر آمریکا» در شبکه فاکس نیوز افزود: باور عمیقی بین ایرانی ها وجود دارد که باراک اوباما به شدت خواستار دستیابی به توافق است و برای رسیدن به آن امتیازات بیشتری خواهد داد، بنابراین آنها تصور می کنند که می توانند از دولت اوباما امتیازات زیادتری دریافت کنند.

وی افزود: دولت آمریکا از قبل هم با اجازه دادن به ایران برای غنی سازی ،مهم ترین امتیاز را به تهران داده است. به نظر من نامه به آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران سند معتبر دیگری است که ایران را بیشتر متقاعد می کند اوباما ناچار از دست یافتن به توافق با ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها