سه نکته مهم صحبتهای محمد سرافراز در مراسم معارفه؛

چرا باید به مدیریت سرافراز امیدوار بود؟

اولین اظهارنظر رسمی محمد سرافراز که در مراسم معارفه اش به عنوان مدیر تازه رسانه ملی بیان شد سه نکته کاملا مهم داشت؛ نکاتی که نشان میداد سابقه فعالیت بلندمدت در بخشهای مختلف رسانه ملی شرایط آشنایی نسبی وی با حوزه ای که مسئولیت تمام و کمالش در اختیار وی گذاشته شده را برایش ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۳۷۵۵۸
چرا باید به مدیریت سرافراز امیدوار بود؟

تجربه بالای سرافراز در راه اندازی یا مدیریت شبکه هایی چون پرس.تی.وی، آیفیلم، العالم و هیسپان این شانس را برای او ایجاد کرد که خیلی خوب هم با مختصات کار در رسانه ملی آشنا شود و هم از ملزومات جلب مخاطب نه فقط در ایران که در کشورهای دیگر آگاهی یابد.

اول. علاقه به استفاده از نخبگان

اولین نکته قابل تامل در صحبتهای سرافراز علاقه ای بود که وی در به کارگیری نخبگان نشان داد. سرافراز در ابتدای گفته هایش با تاکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات پیش روی رسانه ملی تشکیل اتاق فکری منتج از نخبگان است به صراحت بر این امر تاکید کرد که اگر نخبه گرایی شکل نگیرد هیچ رسانه ای به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

اهمیت این بخش از گفته های سرافراز از آن جهت است که این روزها بسیاری از رسانه های معتبر دنیا به واسطه جذب نخبه های حوزه کاری خویش و تشکیل اتاقهای فکر و مشاوره است که برنامه ریزیهای بلندمدت برای خویش می ریزند.

دوم. تمرکز بر کیفیت گرایی

دومین نکته تاکید سرافراز بر کیفیت گرایی بود؛ صدالبته که این مدیر تازه بر توسعه کمی هم به عنوان پارامتری لازم اشاره کرد اما توسعه کیفی را ارجح دانست و کیفیت گرایی را ملاکی دانست برای تخصصی نگاه کردن به حوزه های مختلف رسانه.

کیفیت گرایی مدنظر سرافراز اگر با بالا بردن بار کیفی همین 23 شبکه تلویزیونی و 20 شبکه رادیویی ملی که فعلا در اختیارمان است صورت گیرد یقینا روزهای بهتری در انتطار این رسانه است.

سوم. تبدیل شدن به رسانه ای اسلامی در مقیاس جهانی

سومین و شاید مهمترین نکته سخنان سرافراز هم جایی بود که اسلامی شدن در مقیاس جهانی رسانه ملی را هدفی دانست که باید در رسیدن به آن بیش از اینها تلاش کرد.

اینکه محمد سرافراز به خوبی می داند که در رقابت با رسانه های جهانی و حتی منطقه ای باید با تمرکز بر ویژگیهای اخلاق گرایانه ای که رسانه ای اسلامی-ایرانی از آن برخوردار است پیش برویم در درازمدت به شدت به کار خواهد آمد.

رسانه ملی ما میتواند حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد بخصوص در سطح کشورهای منطقه؛ حرفهایی نه فقط برای سرگرم سازی که برای ارائه راهبرد به مخاطبان هم مسلک در جهت بیرون آمدن از معضلات مختلف سیاسی-اجتماعی.

جناب سرافراز! استفاده از جوانان صاحب ایده را فراموش نکنید

در راستای تحقق مثلث "نخبه گرایی-افزودن بر کیفیت-اسلامی شدن در مقیاس جهانی" بیش و پیش از هر چیز باید ایمان بیاوریم به استفاده از نیروهای جوان و درعین حال مستعدی که در این سی و چند سال در داخل کشور پرورش یافته و بالا آمده اند؛ نیروهایی که در سالهای اخیر به واسطه کم تجربه بودن به بازی گرفته نشدند اما به شدت صاحب ایده هستند و بدایعی که می آفرینند خواهد توانست به کمک رسانه ملی بیاید.

صدالبته که در طی این مسیر بزرگترهایی که استخوان خردکرده رسانه هستند نیز باید بی حب و بغض به جوانترها فضای پیشروی بدهند. شک نکنید که همکاری پایاپای کارکشته های مجرب و جوانان خلاق، خواهد توانست رسانه ملی را بسیار بیشتر از اینها مطرح کند. (خبرگزاری میزان/حامد مظفری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها