به بهانه نصب مخازن اضطراری در آبفای منطقه 5 مطرح شد

چرا مخازن آب اضطراری نصب شد ؟​​

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مردم هشدار داد که بحران بی آبی در شرق پایتخت هنوز حل نشده و از آنجا که بارندگی ها در منطقه لار در شرق تهران به شکل برف بوده، هنوز آب سد لار ناکافی است .
کد خبر: ۷۳۷۵۲۵
هشدار اداره آب به تهرانی ها: بحران کم آبی هنوز برطرف نشده است

حمیدرضا جانباز در بازدید از غرفه جام جم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اگر وضعیت بی آبی در شرق تهران ادامه پیدا کند امکان دارد طرح تفکیک آب شرب از غیر شرب، در تهران نیز اجرایی شود.

به گفته وی، تهرانی ها سالانه بیش از یک میلیارد تن آب مصرف می کنند که بخش عمده آن را به هدر می دهند به طوری که هم اکنون برای هر تهرانی به طور متوسط 250 لیتر آب تصفیه می شود در حالی که متوسط مصرف آب شرب برای هر نفر 5 تا 10 لیتر است. بنابر این هزینه زیادی صرف تصفیه آبی می شود که در حقیقت، صرف آشامیدن نمی شود.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب توضیح داد که هم اکنون طرح تفکیک آب شرب از آب کشاورزی در شهرهای قم، ساوه و زاهدان به شکل آزمایشی اجرا می شود و شهرهای سمنان و مشهد نیز در دستور کار اجرای این طرح قرار دارند.

وی همچنین برخی اخبار درباره احتمال مرگ نوزادان به دلیل نوشیدن آب تهران به علت وجود نیترات بالا در آن را تکذیب کرد و گفت: « میزان نیترات در آب تهران بیشتر از حد مجاز نیست و سه حلقه چاهی که آب آلوده داشت نیز شناسایی و مسدود شده است . »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها