2 فیلم دفاع مقدسی «شیار 143» و «میهمان داریم» از امروز روی پرده سینماها می‌رود

سینما، صفا می‌گیرد

با نمایش سه فیلم جدید «شیار 143»، «میهمان داریم» و «نطفه شوم» فصل اکران سینمای کشور از امروز تغییر می‌کند و تماشاگران می‌توانند شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون مریلا زارعی، پرویز پرستویی، لاله اسکندری و جمشید هاشم‌پور باشند. فیلم پربازیگر «مستانه» هم از هفته آینده جایگزین «ساکن طبقه وسط» ساخته شهاب حسینی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۷

به گزارش جام‌جم، پس از سپری شدن فصل خوب اکران در پاییز که با فروش بالای فیلم‌هایی چون «آتش بس 2»، «آرایش غلیظ» و «خواب‌زده‌ها» و رکوردشکنی تاریخی «شهر موش‌ها2» همراه بود، از امروز نوبت به اکران سه فیلم جدید در سینماهای کشور می‌رسد و فیلم‌های «شیار 143» ساخته تحسین شده نرگس آبیار و «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و «نطفه شوم» ساخته کریم آتشی به ترتیب جایگزین فیلم‌های «خانوم» در گروه سینمایی آزادی و «آرایش غلیظ» در گروه سینمایی استقلال می‌شود. ضمن این‌که فیلم «نطفه شوم» ساخته کریم آتشی هم بدون سینمای سرگروه و بطور آزاد در برخی سینماها روی پرده خواهد رفت.

فیلم «شیار143» دومین ساخته سینمایی نرگس آبیار که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر بسیار موردتوجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و حتی به همراه فیلم «خط ویژه» موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد، سرانجام پس از تاخیری طولانی فرصت اکران عمومی را به دست آورد.

این فیلم که پخش آن را موسسه فیلمیران به عهده دارد، پیشتر قرار بود در نوبت‌های عید نوروز، تعطیلات تابستانی و عیدفطر راهی اکران شود، اما اتفاقاتی دست به دست هم داد تا نمایش عمومی این اثر سینمایی تا امروز به تاخیر بیفتد. هرچند در طول حدودا یک سالی که از حضور و موفقیت این فیلم در جشنواره گذشت، این فیلم بارها و بارها در اکران‌های خصوصی و برنامه‌های مناسبتی و شهرهای مختلف کشور دیده شد و مورد تشویق قرار گرفت.

فیلم دفاع مقدسی «شیار 143» که قصه چشم انتظاری یک مادر رزمنده را به شیوه‌ای تاثیرگذار روایت می‌کند، روز شنبه به‌طور رسمی با حضور 143 مادر شهید در برج میلاد رونمایی شد و استقبال فوق‌العاده از آن در آن روز بخصوص و همه اکران‌های خصوصی نوید اکران عمومی خوبی را برای این فیلم می‌دهد.

مریلا زارعی برای بازی در نقش الفت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و سهم زیادی از موفقیت تا امروز فیلم وامدار حضور موفق و همدلی برانگیز اوست. گلاره عباسی، مهران احمدی، جواد عزتی، زهرا مرادی، سامان صفاری، مهیا دهقانی، حسام بیگدلو و یدالله شادمانی دیگر بازیگران این فیلم هستند. تهیه کنندگی این فیلم را ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی به عهده دارند.

اما «شیار 143» تنها فیلم مرتبط با موضوع دفاع مقدس این فصل اکران نیست، بلکه «میهمان داریم» هم دیگر اثری است که نگاه متفاوتی به دوران جنگ تحمیلی و موضوع شهدا دارد.

جدیدترین ساخته محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما درباره آمدن یک مهمان ویژه و آماده شدن زوجی سالخورده برای استقبال از اوست. بازی پرویز پرستویی که تا چندی پیش تماشاگران بازی او را در نقش یونس فیلم «امروز» روی پرده دیده‌اند، از امتیازات فیلم است و می‌تواند علاقه‌مندان زیادی را برای دیدن دوباره بازی‌اش به سینما بکشاند.

آهو خردمند، سهیلا گلستانی و بهروز شعیبی دیگر بازیگران شناخته شده فیلم «میهمان داریم» هستند. تهیه‌کنندگی این فیلم را که از محصولات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است، منوچهر محمدی به عهده دارد.

«نطفه شوم» هم که از امروز روی پرده می‌رود، برای جذب و رضایت تماشاگران به حضور بازیگرانی چون لاله اسکندری، سام درخشانی، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی و جمشید هاشم پور دل بسته است.

این فیلم که آخرین ساخته کریم آتشی است در سال گذشته مراحل تولید خود را به پایان رساند.

کریم آتشی از جمله کارگردانان سینماست که چند فیلم کارنامه‌اش را در دهه هفتاد ساخت که از آن جمله می‌توان به پنجاه روز التهاب، انتهای قدرت و سلام به انتظار اشاره کرد.

«مستانه» نیز که از چهارشنبه هفته بعد جایگزین فیلم شهاب حسینی، یعنی «ساکن طبقه وسط» می‌شود، جدیدترین ساخته محمدحسین فرحبخش است که ساخت فیلم جنجالی و پرحاشیه «زندگی خصوصی» را در کارنامه دارد.

این فیلم هم باتوجه به موضوعش که زندگی جنجالی یک ستاره سینما به نام مستانه است، ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب و پرفروش شدن دارد. سحر دولتشاهی نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند و در کنار او هم چهره‌هایی چون فرهاد اصلانی، باران کوثری، آتیلا پسیانی، محمد متوسلانی و میلاد کی مرام حضور دارند.

گرچه هرکدام از این فیلم‌ها هم ظرفیت خوبی برای جلب مخاطبان دارند، اما به نظر می‌رسد آنها برای رقابت با فیلم‌های موفق فصل گذشته اکران و دستیابی به رکوردهای میلیاردی شهر موشها2 و آتش بس2 کار بسیار سختی را داشته باشند.

علی رستگار‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها